شناسهٔ خبر: 29314200 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

آشنایی با فرمانده گردان‌های عزالدین قسام که از سوی رژیم صهیونیستی ترور شد+ تصاویر

منابع فلسطینی در گزارش هایی به پیشینه «نورالدین برکه» فرمانده مجاهد گردان‎های عزالدین قسام اشاره کرده اند، فرماندهی که شامگاه یکشنبه در عملیات نفوذ صهیونیست‌ها به غزه ، به شهادت رسید و هدف اصلی در این عملیات ترور بود.

صاحب‌خبر -


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا)، منابع فلسطینی در گزارش هایی به پیشینه «نورالدین برکه» فرمانده مجاهد گردان‎های عزالدین قسام اشاره کرده اند، فرماندهی که شامگاه یکشنبه در عملیات نفوذ صهیونیست‌ها به غزه ، به شهادت رسید و هدف اصلی در این عملیات ترور بود.


جنبش حماس با صدور بیانیه ای ضمن تسلیت شهادت برکه، اعلام کرد وی از اعضای شورای نظامی گردانهای قسام و همچنین فرمانده قسام در منطقه خانیونس (جنوب غزه) بود.


«رضوان الاخرس» کارشناس فلسطینی نیز در توئیتی بیوگرافی کوتاهی درباره «نورالدین برکه» ارائه کرد و نوشت: برکه از مردمی ترین و محبوب ترین فرماندهان حماس در بین اهالی و جوانان خانیونس و نوارغزه بود، وی به زهد و تقوا  و تخصص در علوم شرعی شهره بود، نورالدین از قاریان متبحر قرآن کریم و از راویان حدیث بود. وی با وجود سن پایین 37 ساله اش از فرماندهان ارشد حماس بود و بسیاری از ماموریت های مهم را در کارنامه داشت.


نورالدین برکه همچنین بنابر اعلام منابع موثق فلسطینی برادر دکتر «سلیمان برکه» دانشمند هوا فضای فلسطینی است.


تایمز اسرائیل در این باره نیز نوشت:  نورالدین برکه به‌شدت در برنامه تونل سازی حماس، فعال بود و فرماندهی گردانهای قسام در منطقه‌ خان یونس را بر عهده داشت.


به گزارش قدسنا، حماس شامگاه یکشنبه اعلام کرد که نظامیان صهیونیست در پوشش شهروندان عادی توانستند وارد غزه شده و نورالدین برکه فرمانده قسام در منطقه خانیونس را ترور کنند، آنها پس از عملیات ترور سعی بر فرار از غزه را داشتند که در دام نیروهای قسام گرفتار شدند.

 

آشنایی با فرمانده گردان‌های عزالدین قسام که از سوی رژیم صهیونیستی ترور شد+ تصاویر 3
شهید نورالدین برکه در حال خواندن نماز بر پیکر «وسام حجازی» داماد شهید خانواده شان چند هفته پیش


آشنایی با فرمانده گردان‌های عزالدین قسام که از سوی رژیم صهیونیستی ترور شد+ تصاویر 4

آشنایی با فرمانده گردان‌های عزالدین قسام که از سوی رژیم صهیونیستی ترور شد+ تصاویر 2
پیکر شهید برکه پس از عملیات ترور


آشنایی با فرمانده گردان‌های عزالدین قسام که از سوی رژیم صهیونیستی ترور شد+ تصاویر 5
و قطعا این پایان مسیر جهاد و شهادتی که در آن گام بر می داشتی نخواهد بود...

 


انتهای پیام/م.ت/22

 

نظر شما