شناسهٔ خبر: 29313200 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آماده باش در غزه/ ترور رهبر القسام/ هلاکت افسر صهیونیستی

عملیات ویژه نیروهای صهیونیستی پس از ترور یکی از رهبران گردان القسام به درگیری با نیروهای این گردان منجر شد که در نتیجه آن شماری از فلسطینی شهید و زخمی و یک افسر صهیونیستی کشته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، رژیم صهیونیستی شب گذشته(یکشنبه 20 آبان 1397) در عملیات ویژه شرق شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را به شدت بمباران کرد که در نتیجه آن هفت فلسطینی از جمله یکی از رهبران برجسته گردان القسام شاخه نظامی جنبش حماس شهید و شماری از فلسطینی ها زخمی شدند.

گردان القسام اعلام کرد:نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی شب گذشته با یک خودرو وارد منطقه مرزی شرق خان یونس شدند و تا عمق سه کیلومتری این شهر نفوذ کردند و «نور برکة» از رهبران القسام را ترور کردند.

پس از آن، نیروهای القسام به تعقیب و درگیری با نظامیان صهیونیستی اقدام کردند، به طوری که جنگنده های صهیونیستی برای حمایت از نیروهای خود وارد میدان شدند و برای خروج نیروهایشان به بمباران اقدام کردند که در نتیجه آن شماری از فلسطینی ها کشته و زخمی شدند.

در همین حال، شبکه 10 رژیم صهیونیستی گزارش داد: نیروهای اسرائیلی تلاش کردند تا پیش از کشتن نور برکه، وی را بربایند.

«نجوان سمری» خبرنگار الجزیره در القدس گفت: ناظران اسرائیلی اعلام کردند که هدف از این عملیات ترور نور برکه نبوده است، اما ربودن وی برای به دست آوردن اطلاعات در دستور کار بوده است.

برهمین اساس، سخنگوی ارتش صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد: در این عملیات میدانی نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه یک افسر ارتش کشته و یک افسر دیگر زخمی شده است.

«تساحی دبوش» خبرنگار رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد که این عملیات که ارتش صهیونیستی شب گذشته در غزه اجرا کرد، به شکست انجامید، چرا که نیروهای القسام از حضور نیروهای ویژه صهیونیستی مطلع و با آنها درگیر شدند.

دبوش اعلام کرد: نتانیاهو با این عملیات برای تضعیف جنبش حماس موافقت کرده بود؛ اما اتفاقی که رخ داد، عکس برنامه ریزی های این رژیم بود.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: دستگاه های امنیتی تدابیر شدید امنیتی را در همه مناطق نوار غزه اتخاذ کردند و نیروهای پلیس و امنیتی برای پیگیری این حادثه به حالت آماده باش هستند.

«وائل الدحدوح» خبرنگار الجزیره در غزه گفت: تعدادی از گروههای مقاومت در غزه به برگزاری نشست مشترک اتاق عملیات برای گروهها به منظور بررسی عملیات صهیونیستی و زمان پاسخ دهی به آن دعوت کردند.

از سوی دیگر، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: نشست امنیتی به ریاست لیبرمن برای بررسی این تحولات برگزار می شود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر صهیونیستی نیز رایزنی های امنیتی را پس از حادثه غزه انجام می دهد و به همین دلیل قرار است که سفر خود به پاریس را کوتاه کند و امشب به سرزمین های اشغالی بازگردد.

جبهه داخلی ارتش صهیونیستی به همه ساکنان غلاف نوار غزه دستور داد تا در مناطق امن و پناهگاهها بمانند و امور آموزشی را امروز تعطیل کرد.

نظر شما