شناسهٔ خبر: 29300397 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

هاشمی در جمع خبرنگاران:

سه‌شنبه شهردار تهران انتخاب می‌شود

رییس شورای اسلامی شهر تهران از انتخاب شهردار تهران در روز سه‌شنبه (۲۲ آبان ماه) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «محسن هاشمی رفسنجانی» رییس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه نود و نهمین جلسه این شورا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعضای شورای شهر علی‌رغم میل باطنی و به دلیل قانون منع بازنشستگی مجبور شدند که افشانی را کنار بگذارند، اظهار داشت: برای تصدی شهرداری تهران در اوایل ۳۰ نفر انتخاب شدند که پس از آن با رای‌گیری به ۱۳ انتخاب رسیدیم.

وی ادامه داد: پس از رای گیری پنج نفر انتخاب شدند که از این تعداد امروز یک نفر انصراف داد و چهار نفر از کسانی که به عنوان نامزد تصدی انتخاب شدند، امروز برنامه‌های خود را ارائه دادند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز با رای‌گیری صورت گرفته عباس آخوندی و پیروز حناچی به عنوان گزینه‌های نهایی شهرداری تهران انتخاب شدند و پس از حضور در کمیسیون‌های شورای شهر، سه شنبه ۲۲ آبان ماه شهردار تهران انتخاب خواهد شد.

هاشمی در پاسخ به این سوال که چقدر مسائل حزبی در انتخاب آخوندی دخیل بوده است، گفت: باید بگوییم منافع حزبی در نظر گرفته نشده است، بلکه علاقه حزبی و لابی‌گری‌های سیاسی که در این راستا انجام شده، موثر بوده است.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه با انتخاب آخوندی خیلی‌ها بر این باورند که رای گیری امروز شورا از بیرون هدایت شده بود، گفت: اینطور نیست که از بیرون هدایت شده باشد؛ نفراتی که انتخاب شدند از بین ۳۰ نفر مطرح شدند و پس از انتخابات به ۲ نفر رسیدیم.

وی در این زمینه تصریح کرد: نمی توان گفت روابط سیاسی و وجود لابی گری‌های سیاسی سالم، تاثیرگذار نبوده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما