شناسهٔ خبر: 29276448 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کار ساخت واحدهاي مسکوني روستايي امسال به اتمام مي رسد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - قصرشيرين - ايرنا - معاون بازسازي مسکن روستايي بنياد مسکن انقلاب اسلامي، از اتمام کار بازسازي واحدهاي مسکوني روستايي در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تا پايان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عزيزالله مهديان روز شنبه در آيين افتتاح واحدهاي مسکوني مددجويان زيرپوشش کميته امداد با حضور جمعي از مسئولان کشوري و استاني در روستاي گورسفيد گيلانغرب افزود: ساخت واحدهاي مسکوني شهري آسيب ديده زلزله پارسال غرب کرمانشاه نيز تا اواسط سال آينده به پايان مي رسد.
وي اظهار داشت: بيش از سه هزار تن آهن آلات در حال حمل به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه است و تامين آهن آلات مورد نياز اين مناطق تا پايان کار بازسازي به تدريج ادامه دارد.
اين مقام مسئول گفت: در تامين آهن آلات مناطق زلزله زده با پيگيري هاي صورت گرفته و کمک دولت مشکلي نداريم.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار کرمانشاه نيز گفت: عمليات ساخت و تعمير 70 هزار واحد مسکوني مناطق زلزله زده استان در طول هشت ماه کاري با تلاش شبانه روزي همه دستگاه ها و عوامل اجرايي به پايان رسيده است.
مهرداد سالاري افزود: در جريان زلزله سال گذشته غرب کرمانشاه ، 104 هزار واحد مسکوني آسيب ديد که پس از مراحل امداد و نجات و اسکان موقت و خدمات رساني ، کار بازسازي واحدهاي مسکوني آغاز شد.
وي با تاکيد بر ضرورت استمرار کمک هاي کميته امداد امام (ره) به خانواده هاي آسيب ديده زيرپوشش، خواستار توجه بيشتر اين نهاد در جهت توانمند سازي و اشتغال مددجويان شد.
معاون استاندار کرمانشاه افزود: در ساخت مسکن مستاجران اولويت تامين اعتبار براي مددجويان زيرپوشش کميته امداد و ديگر نهادهاي حمايتي خواهد بود.
نماينده مردم قصرشيرين ، سرپل ذهاب و گيلانغرب در مجلس شوراي اسلامي نيز در ادامه با قدرداني از تلاش هاي صورت گرفته در امداد رساني به زلزله زدگان گفت: خدمات کميته امداد هم در بازسازي واحدهاي مسکوني و هم در بخش امداد رساني به زلزله زدگان به عنوان کمک مکمل، موجب سرعت عمل مناسب در کمک به اقشار آسيب پذير شد.
فرهاد تجري با اشاره به ايثارگري ها و رشادت هاي مردم گيلانغرب و غرب کرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس ، خواستار توجه بيشتر دولت و دستگاه هاي مرتبط به منظور اختصاص تسهيلات و کمک هاي بلاعوض جديد با توجه به تورم و افزايش قيمت ها و مشکلات مردم مناطق زلزله زده شد.
وي در ادامه اضافه کرد: عمليات گاز رساني به روستاهاي دهستان حومه شهرستان گيلانغرب در دستور کار قرار گرفته که به زودي اجرايي مي شود.
آيين افتتاح واحدهاي مسکوني مددجويان گيلانغرب در روستاي گورسفيد با حضور مسئولان کشوري و استاني در حال برگزاري است.
تعداد 950 واحد مسکوني مددجويان شهرستان گيلانغرب در زلزله آبان ماه سال گذشته تخريب شد که از اين تعداد عمليات ساخت 850 واحد مسکوني آغاز و 350 واحد آن تکميل شده است.
فتاح رييس کميته امداد امام خميني امروز به همراه معاون بازسازي مسکن روستايي بنياد مسکن انقلاب اسلامي و جمعي از مسئولان استاني و نماينده مردم قصرشيرين در مجلس شوراي اسلامي وارد گيلانغرب شد که پس از حضور در يادمان شهداي مطلع الفجر و اداي احترام به مقام شامخ شهدا به روستاي گورسفيد گيلانغرب رفت.
فتاح در راس هياتي با حضور در شهرستان هاي سرپل ذهاب، گيلانغرب، قصرشيرين، ثلاث باباجاني و دالاهو قرار است 2 هزار واحد مسکوني مددجويان کميته امداد را افتتاح کند.
9 هزار و 617 واحد مددجويان کميته امداد در زلزله سال گذشته کرمانشاه خسارت ديدند که از اين تعداد چهار هزار و 242 واحد شهري و روستايي نيازمند تعمير و مابقي تخريبي هستند.
خرداد امسال نيز 500 واحد مسکوني مددجويي در مناطق زلزله زده با حضور فتاح رييس کمتيه امداد کشور به بهره برداري رسيد.
در استان کرمانشاه 68 هزار خانوار با جمعيتي بيش از 200 هزار تن از حمايت ها و خدمات معيشتي، فرهنگي، مسکن و درماني کميته امداد بهره مند هستند.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان در 11 کيلومتري بخش ازگله و 32 کيلومتري شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
اين زلزله به 9 شهرستان و يک هزار و 932 روستاي استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزيابي هاي صورت گرفته 103 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي نيز آسيب کلي و جزئي ديده است.
3012/8066/7398
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما