شناسهٔ خبر: 29274224 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

2 هزار واحد مسکوني مددجويان زلزله زده کميته امداد افتتاح شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - قصرشيرين - ايرنا - 2 هزار واحد مسکوني ويژه مددجويان کميته امداد در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ، با حضور رييس کميته امداد امام خميني (ره)، معاون بنياد مسکن انقلاب اسلامي و مسئولان محلي روز شنبه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، سيد پرويز فتاح در آيين افتتاح منازل مددجويان کميته امداد امام خميني (ره) در روستاي «گورسفيد» گيلانغرب ، با قدرداني از مردم کرمانشاه و صبوري مردم مناطق زلزله زده اين استان در حادثه تلخ زلزله سال گذشته ، از همه ملت ايران که به شايستگي به ياري آسيب ديدگان شتافتند، قدرداني کرد.
وي افزود: امروز 2 هزار واحد مسکوني مددجويان در مناطق زلزله زده افتتاح و تحويل مالکان آن ها شد و کار بازسازي در مناطق زلزله زده و احداث واحدهاي مسکوني مردم ثابت کرد که نظام اسلامي توانمند است.
فتاح اظهار داشت: کار احداث 500 واحد مسکوني ديگر ويژه مددجويان کميته امداد امام خميني (ره) تا اواخر خرداد سال آينده به اتمام مي رسد.
رييس کميته امداد امام با اشاره به اينکه اين نهاد حمايتي به هر خانوار روستايي که واحدهاي آن ها در جريان زلزله تخريب شد، 12 ميليون تومان کمک بلاعوض پرداخت کرده است، از دولت و استاندار کرمانشاه و همه کساني که براي احداث واحدهاي مسکوني مددجويان کمک کرده اند، قدرداني کرد.
فتاح افزود: در زمينه امداد رساني کميته امداد با ارسال 2 هزار کاميون محموله امدادي به ارزش 80 ميليارد تومان به ياري زلزله زدگان کرمانشاه شتافت و 60 ميليارد تومان نيز کمک هاي مردمي جمع آوري شده که بخشي از آن به عنوان امانت در اختيار اين نهاد است و به تدريج در مناطق زلزله زده توزيع مي شود.
وي اظهار داشت: اولويت کميته امداد در پرداخت کمک هاي بلاعوض مناطق زلزله زده بوده اما با توجه به مساعدت دولت در تامين اعتبار و تامين تسهيلات لازم براي 2 هزار و 700 واحد واحد مسکوني نيازمند مقاوم سازي ويژه مددجويان اين روند کمک رساني ادامه دارد و تلاش مي شود تا پايان سال نيز اين واحدها احداث شوند.
9 هزار و 617 واحد مددجويان کميته امداد در زلزله سال گذشته گذشته کرمانشاه خسارت ديدند که از اين تعداد چهار هزار و 242 واحد شهري و روستايي نيازمند تعمير و مابقي تخريبي هستند.
خرداد امسال نيز 500 واحد مسکوني مددجويان در مناطق زلزله زده با حضور فتاح رييس کميته امداد کشور به بهره برداري رسيد.
در استان کرمانشاه 68 هزار خانوار با جمعيتي بيش از 200 هزار تن از حمايت ها و خدمات معيشتي، فرهنگي، مسکن و درماني کميته امداد بهره مند هستند.
استاندار کرمانشاه امروز در گفت و گو با ايرنا اعلام کرد: تاکنون بيش از 70 هزار واحد مسکوني شهرستانهاي زلزله زده استان تعمير و بازسازي شده است.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان در 11 کيلومتري بخش ازگله و 32 کيلومتري شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
اين زلزله به 9 شهرستان و يک هزار و 932 روستاي استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزيابي هاي صورت گرفته 103 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي نيز آسيب کلي و جزئي ديده است.
3012/8066/7398
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما