شناسهٔ خبر: 29269402 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری:

مجلس می‌تواند ایرادات شورای نگهبان به CFT را رفع کند

سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی گفت: طرح استفساریه بند (ه) قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور در جلسات شورا مورد بررسی قرار گرفت و عدم مغایرت این مصوبه با شرع مقدس پس از بحث و بررسی اعلام شد.

صاحب‌خبر -

ایرادات شورای نگهبان به سی اف تی یازده مورد است

به گزارش پارسینه، عباسعلى کدخدایى امروز (شنبه ۱۹ آبان ماه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گفت: طرح استفساریه بند (ه) قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور در جلسات شورا مورد بررسی قرار گرفت و عدم مغایرت این مصوبه با شرع مقدس پس از بحث و بررسی اعلام شد.

وی افزود: ایرادات اصلی شورای نگهبان به لایحه «سی اف تی» یازده مورد بود و یازده مورد دیگر ایرادات مبنایی است. وی ادامه داد: مجلس اگر یازده مورد اصلی این لایحه را رفع کند، آن یازده مورد دیگر خود به خود رفع خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان، در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با اینکه طی اظهار نظری CFT، خلاف امنیت ملی تشخیص داده شده است آیا این را تایید می‌کنید؟ عنوان کرد: فرضی که در ایرادات ذکر شده، این است که اگر مجلس بتواند این ایراد را رفع کند این ایراد هم خود به خود رفع خواهد شد.

کدخدایی در پاسخ به این سوال که علت تاخیر اعلام نظر شورای نگهبان در رابطه با CFT، چه بود و آیا این اقدام پیام خاصی داشت؟ عنوان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظرات را برای ما ارسال نکرده بود و دوشنبه زمان ما برای اعلام نظر تمام شده بودما باید نظر خود را اعلام می‌کردیم. این در حالی است که نظر مجمع تشخیص مصلحت در ۱۳ آبان ماه اعلام شد.
 
کدخدایی در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظر یکی از فعالان سیاسی کشور درباره اضافه شدن هشت میلیون رأی به آراء در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ گفت: چرا ایشان ادعا نکرده است که ۱۰۰ میلیون رأی به آراء اضافه نشده است؟

وی ادامه داد: آیا اگر دیگران درباره ایشان ادعایی بکنند و نسبت ناروایی به ایشان بدون استنادات بدهند آیا واجد اهمیت است و یا اساسا درست است؟

سخنگوی شورای نگهبان گفت: بزرگتر از این ادعا‌ها در سال ۸۸ درباره صحت انتخابات مطرح شد، اما هیچ استناداتی هم درباره ان‌ها ارائه نشد و زشت است که دوباره چنین ادعا‌هایی تکرار می‌شود.

نظر شما