شناسهٔ خبر: 29261270 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ايران به تعهدات برجام متناسب با منافع دريافتي ادامه مي دهد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - نيويورک- ايرنا- نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد از جامعه بين المللي خواست تحريم هاي آمريکا را در عمل و نه در حرف مردود بدانند و گفت: ايران به تعهدات خود عمل کرده و اجراي آن را متناسب با منافعي که دريافت مي کند، ادامه مي دهد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، غلامعلي خوشرو عصر جمعه در نشست شوراي امنيت که با موضوع صلح و امنيت بين الملل با تاکيد بر چندجانبه گرايي و نقش سازمان ملل، اين مطلب را مطرح کرد.
وي افزود: سياست هاي يکجانبه و اقدامات غيرقانوني آمريکا مغاير حاکميت قانون، اصول حاکم بر منشور سازمان ملل و چندجانبه گرايي است.
نماينده ايران در سازمان ملل متحد با انتقاد شديد از سياست هاي يکجانبه گرايانه آمريکا ادامه داد: سياست هاي خودخواهانه و اقدامات يکجانبه آمريکا بنيان‌هاي همکاري بين المللي و چندجانبه گرايي را به مخاطره انداخته است.
خوشرو تاکيد کرد: نتيجه اين رويکرد آمريکا، خروج آن از شوراي حقوق بشر، يونسکو، پيمان پاريس و برجام شد. خروج آمريکا از برجام و بازگرداندن يک جانبه تحريم ها، آشکارا قطعنامه 2231 شوراي امنيت را نقض مي‌کند و مغاير حقوق بين الملل است.
وي يادآور شد: براي اولين بار در تاريخ سازمان ملل، آمريکا که عضو دائم شوراي امنيت و داراي حق وتو است، ديگر ملت هاي جهان را نه به خاطر نقض يک قطعنامه شوراي امنيت، بلکه به خاطر تبعيت از آن مجازات مي‌کند.
نماينده ايران در سازمان ملل متحد تصريح کرد: دنيا نبايد به آمريکا اجازه دهد که به اين رفتار يکجانبه، متکبرانه و خودخواهانه که متمرکز بر جهان بيني مبتني بر قدرت به جاي حاکميت قانون است، ادامه دهد.
خوشرو همچنين به خودداري آمريکا از اجراي حکم اخير ديوان بين المللي دادگستري اشاره کرد و خواستار محکوميت و مردود دانستن تحريم هاي آمريکا از سوي جامعه بين المللي، نه تنها در حرف بلکه در عمل شد.
وي افزود: طبق 12 گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي، ايران به کليه تعهدات خود عمل کرده و در آينده نيز به اجراي تعهداتش متناسب با منافعي که دريافت مي کند، ادامه خواهد داد.
در نشست شوراي امنيت که براي بررسي راه هاي تقويت چندجانبه گرايي برگزار شده بود، بسياري از دولت ها از لزوم تقويت چندجانبه گرايي حمايت کرده و به صورت صريح يا ضمني يکجانبه گرايي آمريکا و سياست آن دولت در قبال برجام را مورد انتقاد قرار دادند.
اروپام*1429
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما