شناسهٔ خبر: 29260658 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

انقلاب گوشی‌های تاشوی لمسی

صاحب‌خبر -

چندی قبل یک شرکت نه چندان معروف، یک گوشی تاشو را معرفی کرد و به فاصله کمی پس از آن شرکت بزرگ سامسونگ هم از یک گوشی تاشو رونمایی کرد که هم می‌تواند موبایل باشد هم تبلت. سامسونگ این گوشی را آغاز یک انقلاب جدید در زمینه تلفن‌های همراه توصیف کرده‌است.
سامسونگ در کنفرانس اس‌دی‌سی ۲۰۱۸ دستگاه تلفن همراهی را نشان داد که در حالت بسته تلفن همراه است و با باز شدن تبدیل به یک تبلت هفت اینچی می‌شود. سامسونگ این گوشی تاشو را «Infinity Flex» (بی‌نهایت انعطاف‌پذیر) نامیده است. این تبلت تاشو با جمع شدن تبدیل به یک تلفن همراه می‌شود که از بیشتر تلفن‌های همراه در این روز‌ها صفحه نمایش کوچک‌تری دارد و به‌راحتی در جیب جا می‌شود. البته ضخامت این گوشی بسیار بیشتر از گوشی‌های کنونی است.
سامسونگ برای طراحی این محصول از تکنولوژی صفحات خم‌ شونده استفاده کرده‌است. این شرکت برای ساخت نمایشگر Infinity Flex یک لایه‌ محافظ جدید را با استفاده از مواد پلیمری خاص شکل داده است. این لایه‌ هم انعطاف‌پذیر است و هم دوام مناسبی دارد.
سامسونگ اعلام کرده با کمک گوگل، توانسته است سیستم‌ عامل اندروید که از نمایشگرهای تاشدنی حمایت می‌کند را توسعه دهد.  در اینگونه از نمایشگرهای می‌توان تعدادی از اپلیکیشن‌ها را طوری طراحی کرد که به‌هنگام باز و بسته شدن دستگاه، عملکرد متفاتی داشته باشند.  دلیل این کار به عمودی و افقی شدن رابط کاربری اپلیکیشن‌ها باز می‌گردد. دو صفحه کنار هم اجازه اجرای دو اپلیکیشن در فضای مناسب صفحه یا اجرای یک اپلیکیشن در یک صفحه بزرگتر همانند تبلت را می‌دهد. با ورود این دستگاه‌ها شاید زمان پایان کار تبلت‌ها فرا می‌رسد و با گسترش قلم‌های دیجیتالی این دستگاه‌ها می‌توانند جای دفترچه یاداداشت را هم برای افراد مختلف بگیرند. 
افرادی که با رایانه‌های شخصی خود کار سنگین انجام نمی‌دهند، هم شاید برای همیشه به این سیستم‌های جدید کوچ کنند و احتمالاً با ورود چنین دستگاه‌هایی، جهان در پنج سال آینده متفاوت با امروز می‌شود، همانطور که ۱۰ سال قبل با ورود آیفون و تغییر نگرش به موبایل جهان تغییر کرد. گفته می‌شود این گوشی اوایل سال آینده میلادی وارد بازار خواهد شد.
 

نظر شما