شناسهٔ خبر: 29258674 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سی و سومین راهپیمایی حق بازگشت در غزه با استقبال پرشور برگزار شد

شرکت کنندگان در سی‌وسومین راهپیمایی حق بازگشت غزه، ضمن محکوم کردن تلاش برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر تحقق اهداف این راهپیمایی تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سی و سومین راهپیمایی حق بازگشت تحت عنوان «راهپیمایی ادامه دارد» جمعه این هفته نیز در نوار غزه برگزار شد.

راهپیمایی امروز که به درخواست و فراخوان هیأت ملی راهپیمایی‌های حق بازگشت برگزار شد، با استقبال پرشور اهالی غزه فلسطین روبه رو شد و هزاران نفر از اقشار و در رده‌های سنی مختلف در این راهپیمایی شرکت کردند.

 

هیأت مذکور جمعه گذشته اعلام کرده بود که راهپیمایی‌ها آتی قوی‌تر و پر شورتر از راهپیمایی‌های سابق خواهد بود و بر اصول و اهداف خود پافشاری خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی نیز همانند هفته‌های سابق برای مقابله با این راهپیمایی‌ها به سمت آن‌ها آتش گشود و گاز اشک‌آور شلیک کرد که بر اثر این حملات، نزدیک به ۳۰ نفر زخمی شده است.

 

 

اتفاق جدیدی که بر خلاف راهپیمایی‌های قبل ضمن راهپیمایی‌ امروز رخ داد، حضور «محمد العمادی»، سفیر قطر در این راهپیمایی بود که در ابتدای حضور او، برخی از افراد شرکت کننده در این راهپیمایی به حضور او اعتراض کردند.

قطر طی هفته‌های گذشته و به دنبال استیصال رژیم صهیونیستی از راهپیمایی‌های حق بازگشت، نقش میانجی را در بین گروه‌های مقاومت از جمله حماس و جهاد اسلامی و این رژیم ایفا می‌کند.

 


سفیر قطر

 

رژیم صهیونیستی دو هفته پیش موافقت کرد که در قبال بازگشت آرامش به نوار غزه و توقف راهپیمایی‌ها و ارسال بالن‌های آتش‌زا به سرزمین‌های اشغالی، کمک‌های قطری از جمله سوخت وارد نوار غزه شود.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی اقدام برخی کشورهای عربی در استقبال از مقام‌های صهیونیستی در خاک خود و تلاش برای عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را تقبیح و محکوم کردند و تأکید داشتند که چنین اقدام‌هایی خیانت به آرمان فلسطین و امت اسلامی است.

اخیرا نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر راه و ترابری این رژیم به عمان رفتند و از بحرین نیز خبر می‌رسد که مقصد دوم مقام‌های صهیونیست به ویژه بنیامین نتانیاهو احتمالا منامه خواهد بود.

در واکنش به همین تحرکات، هیأت ملی و عالی راهپیمایی‌های حق بازگشت اعلام کرد که جمعه آینده تحت عنوان شعار «عادی‌سازی روابط خیانت است» برگزار خواهد شد.

 

 

راهپیمایی‌های حق بازگشت به سرزمین‌های اشغالی از  ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شد.

تاکنون بیش از ۲۲۰ نفر در این راهپیمایی‌ها به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و بیش از ۲۲ هزار نفر دیگر زخمی شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله جنبش حماس و جهاد اسلامی تأکید کردند که راهپیمایی‌های حق بازگشت تا تحقق همه اهداف تعیین شده، ادامه خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما