شناسهٔ خبر: 29239266 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دادستان کل آمریکا هم استعفا کرد

جف سشنز گفت به درخواست ترامپ استعفا می کند.

صاحب‌خبر -

دادستان کل آمریکا هم استعفا کردبه گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از بی بی سی انگلیسی؛ جف سشنز دادستان کل آمریکا که ماهها مورد انتقادات شدید دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بود از سمت خود استعفا کرد.

جف سشنز گفت به درخواست ترامپ استعفا می کند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز گفت باخشنودی، ماتئو ویتاکر رئیس دفتر جف سشنز دادستان کل آمریکا را به عنوان قائم مقام دادستان کل معرفی می کند.
 
واکنش ها
 
چاک شومر رئیس نمایندگان دموکرات در سنای آمریکا گفت زمان بندی استعفای جف سشنز دادستان کل آمریکا بسیار مشکوک است.
وی افزود هر کسی که برای جانشینی جف سشنز دادستان کل مستعفی آمریکا معرفی شود نباید در تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات این کشور دخالت کند.
شومر در بیانیه ای اعلام کرد: "با توجه به اظهارات قبلی ویتاکر مبنی بر حمایت از قطع بودجه تحقیقات روسیه و تحمیل محدودیت بر آن، وی باید خود را در مدت زمان سرپرستی دادستانی کل از نظارت بر این تحقیقات برهاند."
نانسی پلوسی رهبر نمایندگان حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت اخراج جف سشنز از دادستانی کل آمریکا "تلاشی آشکار" توسط ترامپ برای تضعیف تحقیقات روسیه و پایان دادن به آن است.
وی افزود ماتئو ویتاکر سرپرست تازه منصوب دادستانی کل آمریکا باید خود را از تحقیقات روسیه برهاند.­
همچنین؛ توماس ادوارد پرز رئیس کمیته ملی حزب دمکرات آمریکا گفت اخراج جف سشنز توسط ترامپ سوء استفاده جدی از قدرت است و برای حاکمیت قانون در این کشور بی نهایت خطرناک است.
­
نماینده ارشد دموکرات در کمیته اطلاعات سنای آمریکا نیز گفت اخراج جف سشنز دادستان کل آمریکا نباید اولین گام برای ممانعت از تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات باشد.
نفر دوم حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا گفت کنگره این کشور باید اقدامی دوحزبی برای حفاظت از تحقیقات روسیه صورت دهد.
جری نادلر نمایند ارشد حزب دموکرات آمریکا در کمیته قضایی مجلس نمایندگان این کشور گفت برای ماتئو ویتاکر سرپرست تازه منصوب دادستانی کل کاملا نامناسب است که بر تحقیقات روسیه نظارت کند.

نظر شما