شناسهٔ خبر: 29230141 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۱۹۳ جمهوری خواه و ۲۱۹ دموکرات در مجلس آمریکا

در مجلس سنا هم تاکنون ۵۱ عضو جمهوریخواه در مقابل ۴۵ عضو حزب دموکرات توانسته اند بر رقیبان خود پیروز شوند.

صاحب‌خبر -

36 جمهوری خواه و 32 دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکابه گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رای گیری در برخی از حوزه های انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا به پایان رسید.

10:16 روزنامه هافینگتون پست گزارش داد یک همجنس باز فرماندار ایالت کلرادوی آمریکا شد.
در این گزارش آمده است: جارد پولیس برنده انتخابات فرمانداری در ایالت کلرادو و نخستین فرماندار همجنس باز در آمریکا شد.
شبکه های تلویزیونی ان بی سی و ای بی سی گزارش دادند رأی دهندگان در کلرادو روز سه شنبه پولیس را به عنوان نخستین فرماندار همجنس باز در آمریکا انتخاب کردند.
او که پنج دوره عضو کنگره آمریکا بود توانست والکر استاپلتون جمهوری خواه را شکست دهد که از اقوام جورج دبلیو بوش محسوب می شود.
پولیس چهل و سه ساله، یکی از اعضای ائتلاف دموکرات جدید است که از نظام بهداشتی تک پرداختی و جرم ندانستن مصرف ماری جوآنا حمایت می کند. در سال دو هزار و هفده، او انجمن حشیش را در کنگره ایجاد کرد.
اوایل آن سال، پولیس در ارتباط با ماهیت نامزدی خود صحبت کرد و گفت پیروزی او سبب خواهد شد ایالت کلرادو "فرصتی برای ضربه زدن به مایک پنس را به دست خواهد آورد که رویکردش در ارتباط با آمریکا همانند آمریکای کنونی جامع نیست."
فراتر از پیروزی او در انتخابات به عنوان یک مرد هم جنس باز، تضمین فرمانداری او در کلرادو سبب آسیب رسیدن به امیدهای جمهوری خواهان برای تبدیل کردن این ایالت دو دسته به یک ایالت حامی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و بیست خواهد شد.

09:52 شبکه تلویزیونی ای پی تی ان گزارش داد اسکنرهای خراب در برخی از حوزه های اخذ رأی در نیویورک سبب ایجاد صف های طولانی شد.
در این گزارش آمده است: نیکی اوول یکی از رأی دهندگان اعلام کرد خراب شدن اسکنرها در منطقه بروکلین سبب ایجاد صف های طولانی و منتظر ماندن رأی دهندگان شد.
او گفت این خرابی باعث شد سه ساعت طول بکشد تا او بتواند رأی خود را به صندوق بیندازد. از رأی دهندگان خواسته شد آرای خود را در یک صندوق اضطراری رأی گیری بیندازند.
مسئولان برگزاری انتخابات به رأی دهندگان گفتند اسنکرها از کار افتاده اند.
لیزا گورلی با گوشی تلفن همراهش تصاویری تهیه کرد که نشان می دهد این خرابی سبب ایجاد صف نیم کیلومتری شده است.

09:23 تد کروز سناتور تگزاس در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره بار دیگر به سنا راه یافت و پیروزی بزرگی را نصیب حزب جمهوری خواه کرد.او در تگزاس رقابت فشرده ای با بیتو اورورک Beto O'Rourke امید جوان دموکرات داشت.

09:23 به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ­باب ممندز سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی آمریکا با وجود اتهامات فساد که بر ضد او مطرح شده بود، روز سه شنبه در انتخابات میان‌ دوره‌ای کنگره باب هاگین نامزد جمهوری خواه را شکست داد.
دموکرات ها بیم داشتند این اتهامات سبب شود او کرسی خود را در سنا از دست بدهد.
باب ممندز 64 ساله از سال 2006 سناتور است. محبوبیت او از سال 2017 که محاکمه اش به اتهام کمک به یک چشم پزشک که برای او سفرهای مجلل در تفریحگاه های ساحلی را فراهم کرده بود، آغاز شد، رو به کاهش گذاشت.
او به لطف چند دستگی در هیئت منصفه توانست از محکومیت رهایی پیدا کند اما رسما توسط کمیته اخلاقی سنا مؤاخذه شد و کمیته اخلاقی سنا او را مجبور کرد بخشی از هدایای دریافتی را بازگرداند.

09:19 دموکرات ها تاکنون 195 کرسی و جمهوری خواهان 181 کرسی مجلس نمایندگان را کسب کرده اند.
به گزارش پایگاه اینترنتی واشنگتن پست، در انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان آمریکا، دموکرات ها تاکنون یکصد و نود و پنج کرسی را به دست آورده اند.
جمهوری خواهان نیز با 14 کرسی کمتر یکصد و هشتاد و يک کرسی را کسب کرده اند.

08:55 به گزارش پایگاه اینترنتی واشنگتن پست، دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان آمریکا تاکنون یکصد و هشتاد و یک کرسی را در مجلس نمایندگان آمریکا به دست آورده اند.
جمهوری خواهان نیز با 10 کرسی کمتر یکصد و هفتاد و یک کرسی را کسب کرده اند.

08:52 شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: نانسی پلوسی رئیس دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا گفت آمریکا دچار چند دستگی شده است.
­

­08:46 دو زن مسلمان که نامزد دموکرات ها بودند در انتخابات میان دوره ای در مینه سوتا و میشیگان پیروز شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از شیکاگو، تاکنون دو زن مسلمان به کنگره آمریکا راه یافتند. آیهان عمر و رشیده طلیب در انتخابات میان دوره ای روز سه شنبه به عنوان نخستین زنان مسلمان به عنوان نماینده کنگره آمریکا انتخاب شدند.
آیهان عمر نامزد دموکرات ها در مینسوتا و رشیده طلیب نیز نامزد دموکرات ها در میشیگان بودند. آیهان عمر در یک پیام توئیتری نوشت " ما موفق شدیم. مرسی از همه." آیهان پناهجوی اهل سومالی است و طلیب هم از پدر و مادری فلسطینی در دیترویت زاده شده است. آیهان در ادامه توئیت خود خطاب به رشیده طلیب نوشت به خواهرم برای این پیروزی تبریک می گویم. بی صبرانه می خواهم در کنار شما بنشینم. انشاالله.

08:35 شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: نانسی پلوسی رئیس دمکراتها در مجلس نمایندگان آمریکا گفت دمکرات های پیروز در انتخابات میان دوره ای باید بدانند نه برای مقاومت و برکناری رئیس جمهور، بلکه به منظور کار برای آمریکا انتخاب شده اند.

08:25 به گزارش آسوشیتدپرس از واشنگتن ، نانسی پلوسی رهبر دموکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد با توجه به اینکه دموکرات ها در آستانه در اختیار گرفتن کنترل مجلس نمایندگان هستند امروز روز جدیدی در آمریکا خواهد بود.

08:20 براساس گزارش پایگاه اینترنتی واشنگتن پست که صفحه اول روزنامه خود را به آمار لحظه ای نتایج انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان آمریکا اختصاص داده است، رقابت تنگاتنگ دموکرات ها و جمهوری خواهان برای کنترل مجلس نمایندگان آمریکا همچنان ادامه دارد و دموکرات ها تاکنون یکصد و شصت و دو کرسی را در مجلس نمایندگان آمریکا به دست آورده اند.
جمهوری خواهان نیز با دو کرسی کمتر یکصد و شصت کرسی را کسب کرده اند.

08:05 به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، میت رامنی نامزد محافظه کار سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که از منتقدان دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور است، در انتخابات میان‌دوره‌ای روز سه‌شنبه به سنا راه یافت.

07:54 به گزارش خبرگزاری فرانسه ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیتی از پیروزی چشم گیر جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای این کشور خبر داد.

07:21  ­شبکه تلویزیونی سی ان ان در خبری فوری گزارش داد: تاکنون دموکرات ها صد و چهل کرسی را در مجلس نمایندگان آمریکا از آن خود کرده اند. جمهوری خواهان نیز تاکنون صد و سی و نه کرسی را به دست آورده اند

07:07  شبکه تلویزیونی المیادین از ورود خانم شاریس دیویدز اولین نماینده از ساکنان بومی آمریکا به کنگره این کشور خبر داد.

07:05  شبکه تلویزیونی NBC اعلام کرد دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای آمریکا کنترل مجلس نمایندگان این کشور را به دست گرفتند.

07:02 ­به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، براساس آرای بدست آمده در مجلس نمایندگان، تاکنون دموکرات ها 123 کرسی و جمهوریخواهان 124 کرسی را به خود اختصاص دادند.

06:58  سخنگوی کاخ سفید رسما از پیروزی جمهوری خواهان در سنا خبر داد.

06:55 شبکه تلویزیونی NBC اعلام کرد در پی برگزاری انتخابات میان دوره ای آمریکا، جمهوری خواهان کنترل مجلس سنای این کشور را حفظ کردند.

06:50 شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد ، در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا ، دموکراتها تاکنون 12 کرسی را از جمهوری خواهان پس گرفته اند.

06:45 شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد دموکرات ها به کنترل مجلس نمایندگان نزدیک شدند.
به گزارش سی ان ان دموکرات ها تاکنون آرای 113 کرسی را به خود اختصاص دادند و جمهوریخواهان نیز تاکنون در 111 کرسی پیروز شدند.

06:40 به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، بر اساس پیش بینی ها با توجه به آرا در انتخابات مجلس نمایندگان، در حال حاضر دموکرات ها در 103 کرسی و جمهوریخواهان در 101 کرسی پیروز هستند.

 06:33 ­به گزارش خبرگزاری رویترز، دموکرات های آمریکا برای به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان به 23 کرسی دیگر نیاز دارند.

06:31 شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گزارش داد، در پی برگزاری انتخابات میان دوره ای آمریکا، دموکرات ها برای به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان آماده شده اند.

06:30 کاردن و الیزابت وارن و برنی سندرز از سناتورهای مطرح دموکراتها توانستند صندلی های خود را حفظ کنند.همچنین در مجلس سنا نتیجه به 42 جمهوری خواه در برابر 31 دموکرات تغییر یافته است. گزارشها حاکی است سنا در دست جمهوری خواهان باقی می ماند و رقابت برای فتح مجلس نمایندگان با شمارش ارا بین دموکراتها و جمهوری خواهان ادامه دارد.دو سوم رای دهندگان در امریکا معتقدند ترامپ موضوع محوری این رای گیری است.

06:22 در خصوص مجلس سنا هم تاکنون 45 عضو جمهوریخواه در مقابل 35 عضو حزب دموکرات توانسته اند بر رقیبان خود پیروز شوند.

05:42 رشیده طالب ، 42 ساله، که دارای تابعیت فلسطینی – آمریکایی است به عنوان نخستین زن مسلمان  توانست با شکست حریف خود در انتخابات از ایالت میشیگان به سنا راه یابد. 

05:20 تاکنون برنی سندرز دموکرات در ایالت ورمونت، جان لوئیس از حزب دموکرات در انتخابات ایالت جورجیا، هال راجرز جمهوری خواه در انتخابات ایالت کنتاکی و الیزابت وارن سناتور برجسته دموکرات از ایالت ماساچوست بر حریفان خود پیروز شده اند.

قرار است در این انتخابات سرنوشت همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنای ایالات متحده آمریکا مشخص شوند. 

نظر شما