شناسهٔ خبر: 291779 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران:

آب در ایران ارزان است

یک بطری آب معدنی یک لیتری حدود هزار تا ۱۵۰۰ تومان است که آن را مصرف و به درستی حفظ می‌کنیم ولی زمانی که از شیر آب استفاده می‌کنیم نسبت به هدر رفت آن مسئولیتی نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا نعمت‌الله ترکی، معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران در نشست خبری که به منظور بررسی مشکلات برق تهران برگزار شده بود به بحثمصرف آب اشاره کرد و اظهار داشت: قیمت آب در کشور ما پایین است و این باعثمی‌شود که مصرف به درستی صورت نگیرد.
وی ادامه داد: یک بطری آب معدنی یک لیتری حدود هزار تا ۱۵۰۰ تومان است که آن را مصرف و به درستی حفظ می‌کنیم ولی زمانی که از شیر آب استفاده می‌کنیم نسبت به هدر رفت آن مسئولیتی نداریم.
ترکی تصریح کرد: سرانه آب مصرفی استان تهران در شبانه روز ۲۵۰ لیتر است که ۴ برابر دیگر کشورهای جهان است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه برنامه ششم در حال تدوین است باید اقداماتی نیز در بخش استفاده صحیح از انرژی صورت گیرد و در این راستا کارگروه تخصصی در استانداری اقداماتی در دستور کار دارد.
وی در ادامه مصرف آب در دستگاه‌های اداری و املاکی که سرایدار دارد را بیش از جاهای دیگر عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم این حوزه‌ها را مدیریت کنیم گام موثری در راستای مصرف صحیح آب برداشته‌ایم ضمن اینکه باید در زمینه ساخت و سازها نیز که آب زیادی مصرف می‌کنند اقدامات خاصی صورت گیرد.

نظر شما