شناسهٔ خبر: 29174825 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کمتر از یک درصد از برق مورد نیاز تهران تأمین نشد

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران گفت: کمتر از ۱ درصد انرژی مورد نیاز شهر تهران را در تابستان امسال نتوانستیم تأمین کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، حسین صبوری در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در تابستان امسال حداکثر دو هفته خاموشی برنامه ریزی شده داشتیم، افزود:​ در این دو هفته روزانه 2 تا 3 ساعت خاموشی اعمال شد که سرانجام به طور میانگین 42 ساعت خاموشی در تهران به طور برنامه ریزی شده اعمال شده است.
وی گفت:​ به جز این دو هفته خاموشی های پراکنده دیگر در نقاط مختلف تهران به دلیل نقص فنی رخ داده است.
صبوری افزود: هم اکنون حدود 400 میلیارد تومان بابت فروش برق از مشترکان طلب داریم که برخی از آنها مشترکان نظامی هستند که بهای برق مصرفی آنها را سالیانه سازمان برنامه و بودجه تسویه می کند و برخی دیگر از مشترکان بدهکار ما صنایع و شهرداری ها هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران گفت: سالانه 3 هزار میلیارد تومان از محل فروش انرژی در شهر تهران به حساب خزانه می ریزیم که همه این مبلغ درآمد ما محسوب نمی شود.
وی تصریح کرد:​ سالانه 150 میلیارد تومان از درآمد این شرکت در بخش توسعه و حدود 100 میلیارد تومان نیز در بخش بهینه سازی شبکه هزینه می شود.
صبوری همچنین گفت:​ برای گذر از تابستان 98 توسعه و بهینه سازی شبکه برق و کنترل مدیریت مصرف در دستور کار قرار دارد. همچنین تعویض 5 میلیون لامپ روشنایی دستگاه های دولتی در دستور کار است اما هنوز ابلاغ نشده است که با نصب این میزان لامپ ال ای دی حدود 15 مگاوات در مصرف برق صرفه جویی می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران گفت: در پیک مصرف تابستان امسال 4 هزار و 567 مگاوات برق در شهر تهران مصرف شد درحالیکه مصرف برق در پیک تابستان پارسال 4 هزار و 666 مگاوات رسید.
صبوری گفت:​ برای مدیریت بار در تابستان جاری با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی تغییر ساعت کار ادارات دولتی استفاده از مولدهای برق در بخش دولتی و خصوصی و همکاری مستمر و جدی مردم حدود 300 مگاوات مدیریت مصرف در پیک بار تابستان انجام شد.
وی افزود:​ امسال 250 مگاوات از محل تغییر ساعت اداری صرفه جویی شد که برای این کار 250 گروه عملیاتی میزان مصرف برق بعد از ساعت اداری را در هزار و 200 مرکز بزرگ دولتی رصد کردند که از این تعداد 200 دستگاه اجرایی وسایل سرمایشی و روشنایی خود را بعد از ساعت اداری خاموش نکردند.
صبوری درباره مدیریت مصرف بار در تابستان 98 گفت: در تابستان سال آینده باید 600 مگاوات مدیریت بار داشته باشیم که درحال آماده کردن بسترهای لازم برای این میزان مدیریت بار هستیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران گفت: به طور میانگین فقط 300 ساعت از کل سال و آن هم در تابستان برای تأمین برق با مشکل مواجه می شویم که باید با مصرف درست آن را مدیریت کنیم چون منطقی نیست که برای این میزان ساعت سرمایه گذاری هنگفتی برای ساخت نیروگاه انجام شود.

نظر شما