شناسهٔ خبر: 29020744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تا صبح امروز انجام شد

خروج یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۹۴۷ زائر از مرزهای سه گانه به کشور عراق

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ایلام ؛ فرمانده قرارگاه اربعین ناجا گفت : این تعدادزائر از مرزهای سه گانه مهران ،شلمچه وچزابه به عتبات عالیات مشرف شده اند وتاکنون  ۴۴۱ هزار و ۳۶۵ نفر نیز به کشور بازگشته اند.

سردارفتحی زاده همچنین از آمادگی کامل پلیس برای موج بازگشت زائران خبر داد و افزود : برنامه ریزی های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

 فرمانده قرارگاه اربعین ناجا گفت : یکی از برنامه ریزی های صورت گرفته پذیرایی از زائران اربعین  ،هنگام ورود به خاک کشور است تا شأن و کرامت آن ها پاس داشته شود.

 فرمانده قرارگاه اربعین ناجا همچنین از استقرار مراکز درمانی و آمبولانس در مرزها خبر داد و گفت: با همکاری نیروهای مرزبانی این گروه های امدادی مستقر خواهند شد تا در صورت نیاز به زائران امداد رسانی شود..

 وی همچنین با بیان اینکه عمده ترددها از پایانه برکت در شهر مهران صورت می گیرد، گفت: پلیس استان ایلام باید این پایانه را به خوبی مدیریت و بر ورود و خروج اتوبوس ها در آن نظارت کند.

 سردار فتحی زاده تصریح کرد: در این پایانه ۲ سوله بزرگ و چند موکب وجود دارد که حتما باید تجهیز و امکانات آن در اختیار زائران قرار گیرد.

وی یادآوری کرد: ساماندهی دست فروشان و ممانعت از پهن کردن بساط توسط آن ها قبل از پل زائر به خاطر تردد آسان خودروها از دیگر اقداماتی است که باید صورت گیرد..

 سردار فتحی زاده همچنین از باقی ماندن حدود ۲۰۰ هزار نفر برای خروج از مرز مهران و سفر به کربلا خبر داد و گفت: این افراد نیز پیش بینی می شود ظرف ۴۸ ساعت آینده از طریق مرز مهران در مراسم اربعین شرکت کنند.

نظر شما