شناسهٔ خبر: 29009124 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جنگنده هاي رژيم صهيونيستي نوار غزه را بمباران کردند

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی یک پایگاه نظامی جنبش حماس را در نوار غزه بمباران کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما مهمترين رويدادهاي سرزمين هاي اشغالي به شرح ذيل است..

تشییع پیکر شهید فلسطینی در کرانه باختری

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2775188" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2263064/2775188?width=400&height=300"></script></div>

جهاد اسلامی از مذاکره با مصر برای بازگشت آرامش به نوار غزه خبر داد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین که دومین گروه مبارز فلسطینی در نوار غزه است، اعلام کرد با دولت مصر در خصوص بازگرداندن آرامش و امنیت به منطقه نوار غزه تحت محاصره رژیم صهیونیستی گفتگو می کند.
یک مسئول جهاد اسلامی فلسطین صبح روز شنبه اعلام کرد مقامات این جنبش فلسطینی در حال حاضر برای بازگرداندن آرامش و امنیت به نوار غزه با دولت مصر در تماس است.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از غزه، دولت مصر پیوسته در مذاکراتی که در گذشته منجر به توقف جنگ میان حماس و اسرائیل شده، حضور داشته است. اسرائیل و حماس از سال دو هزار و هشت تاکنون سه بار با یکدیگر جنگیده اند اما از سال دو هزار و چهارده آتش بسی شکننده در منطقه منطقه برقرار شده است.
داود شهاب سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین در این بیانیه تصریح کرد مسئولان امنیتی مصر با مقامات جنبش جهاد اسلامی درباره توقف حملات راکتی فعالان فلسطینی از نوار غزه به جنوب فلسطین اشغالی گفتگو می کنند. وی افزود جنبش جهاد اسلامی فلسطین به دولت مصر درباره پایبندی خود به صلح اطمینان داده است اما این تعهد تا زمانی ادامه خواهد داشت که اسرائیل به صلح پایبند باشد.
سخنگوی جهاد اسلامی ادامه داد از نظر این جنبش، اسرائیل مسئول کشته شدن فلسطینیان بیگناهی است که اخیرا در تظاهرات مسالمت آمیز خود کشته شده اند.

 تحصن علمای مسلمان و مسیحی در رام الله در اعتراض به تعرض به علمای قبطی در قدس

همزمان با تحصن علمای مسلمان و مسیحی در اعتراض به تعرض صهیونیست ها به علمای قبطی در قدس اشغالی، منطقه المزرعه غربی نیز که زمین های آن با خطر مصادره روبروست، شاهد درگیری بین فلسطینیان و صهیونیست ها بود.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، شماری از علمای دینی با تحصن در رام الله، تعرض صهیونیست ها به علمای دینی قبطی در قدس اشغالی را محکوم کردند و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.
از سوی دیگر در درگیری نظامیان رژیم اشغالگر با فلسطینیان در منطقه المزرعه غربی با جوانان فلسطینی یک نفر به شهادت رسید و هشت نفر دیگر نیز زخمی شدند. زمین های این منطقه با خطر مصادره روبروست.

­

گردان های قدس: مقاومت در حال بررسی گسترش پاسخ های خود به دشمن است

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از بیانیه گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: اگر دشمن به زورگویی و خصومت ضد مردم فلسطین ادامه دهد در این صورت مقاومت، گسترش کمی و کیفی پاسخ خود به دشمن را بررسی می کند.
گردان های قدس افزودند: دشمن بداند که مقاومت خود را برای فراتر از شرایط کنونی آماده کرده است.

مقاومت فلسطین به حملات رژیم صهیونیستی پاسخ داد

گروه های مقاومت فلسطین ضمن پاسخ به حملات دیروز و دیشب رژیم صهیونیستی به برخی مواضع مقاومت در مناطق مختلف نوار غزه تاکید کردند، در برابر حملات این رژیم به مردم بی دفاع ساکت نمی نشینند و در صورتی آتش بس را رعایت می کنند که رژیم صهیونیستی هم به آن پایبند باشد.
جنگنده های متجاوز رژیم صهیونیستی مواضع مقاومت فلسطین را در مناطق مختلف نوار غزه هدف قرار دادند. نیروهای مقاومت نیز با گلوله باران شهرک های اطراف نوار غزه به این حملات پاسخ دادند.
رژیم صهیونیستی به ناکامی سامانه گنبد آهنین در مقابله با این حملات و رهگیری موشک های شلیک شده از غزه اذعان کرد. حملات فلسطینیان به شهرک های اطراف نوار غزه شهرک نشینان را دچار رعب و وحشت کرد و باعث شد آژیر خطر در این شهرک ها به صدا در آید.
گردان های قدس: مقاومت در حال بررسی گسترش پاسخ های خود به دشمن است

 به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، در حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به فلسطینیان شرکت کننده در سی و یکمین جمعه راهپیمایی های بازگشت و شکستن محاصره در نوار غزه، پنج تن از آنها به شهادت رسیدند و شمار زیادی نیز زخمی شدند. نیروهای اشغالگر در حملات خود از گلوله های جنگی و گازهای اشک آور استفاده کردند.

جنگنده هاي رژيم صهيونيستي نوار غزه را بمباران کردند 

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی یک پایگاه نظامی جنبش حماس را در نوار غزه بمباران کردند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی از غزه، شاهدان اعلام کردند جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب یک پایگاه نظامی متعلق به گردان های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس را در شمال نوار غزه بمباران کردند.
منابع بیمارستانی فلسطین هم اعلام کردند حمله هوایی اسرائیل به شمال نوار غزه تلفاتی نداشته است.

منابع فلسطینی اعلام کردند رژیم صهیونیستی پایگاه « الجدار » متعلق به مقاومت فلسطین را در نزدیکی برج های شیخ زاید در شمال نوار غزه برای پنجمین بار هدف قرار داد.
منابع فلسطینی افزودند صدای آژیر بعد از حمله موشکی و راکتی جدید مقاومت فلسطین در چندین شهرک صهیونیست نشین شنیده شد.
به گفته این منابع ، بیمارستان اندونزیایی شمال غزه نیز بر اثر حملات اسرائیل دچار خسارت های شدید و برق آن قطع شد.

 دست کم 10 موشک از نوار غزه به جنوب فلسطین اشغالی شلیک شدند.
پس از بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه درباره شهادت چهار فلسطینی در درگیریهای روز جمعه در مجاورت مرزهای شرقی نوار غزه با فلسطین اشغالی ، فعالان فلسطینی در نوار غزه 10 موشک به طرف مناطق جنوب فلسطین اشغالی شلیک کردند .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از قدس ، ارتش اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد فعالان فلسطینی در نوار غزه جمعه شب دست کم 10 موشک به جنوب اسرائیل شلیک کردند .
ارتش اسرائیل تاکید کرد سامانه دفاع هوایی ضد موشکی گنبد آهنین اسرائیل تعدادی از موشک ها را رهگیری و منهدم کرد .
ارتش اسرائیل به جزئیات بیشتری درباره حملات موشکی جمعه شب فعالان فلسطینی از نوار غزه و میزان تلفات و خسارتهای آن اشاره نکرد .
­

نظر شما