شناسهٔ خبر: 28977144 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سفير عربستان به وزارت خارجه دانمارک احضار شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - به دنبال بالا گرفتن رسوايي قتل روزنامه نگار و منتقد رژيم آل سعود، وزير خارجه دانمارک روز چهارشنبه سفير رياض را براي اداي توضيحات در اين باره احضار کرد.
به گزارش چهارشنبه پارس تودي به نقل از خبرگزاري فرانسه، وزارت خارجه دانمارک از سفير عربستان خواست تا رياض توضيحاتي کامل و قانع کننده اي از ماجراي قتل جمال خاشقجي در کنسولگري اين کشور در استانبول ارائه کند.
دولت دانمارک معتقد است که پس از اعتراف کشته شدن خاشقجي در ساختمان کنسولگري ترکيه در استانبول، اظهارات مقامات عربستان تاکنون نتوانسته است دولت کانادا را متقاعد کند.
علاوه بر دانمارک، بسياري از کشورهاي اروپايي از جمله اسپانيا، پرتغال، انگليس و فرانسه خواستار روشن شدن همه زواياي تاريک ناپديد شدن و قتل خاشقجي شده اند.
در همين ارتباط، روز گذشته نيز فدريکا موگريني مسئول ارشد سياست خارجي اتحاديه اروپا با تاکيد بر اين موضوع که قتل يک خبرنگار به معناي تعرض به آزادي بيان و حمله به همه ما است اعلام کرد: اتحاديه اروپا از رياض مي خواهد تا تحقيقات جامع و روشني را در اين زمينه آغاز کند هدف اين تحقيقات بايد روشن شدن کامل تمام زواياي تاريک قتل اين روزنامه نگار باشد.
خاشقجي 10 مهرماه گذشته براي ثبت ازدواج خود با يک زن تبعه ترک وارد ساختمان کنسولگري عربستان در استانبول شد، اما هيچگاه از اين ساختمان بيرون نيامد.
جسد وي هنوز پيدا نشده است و بسياري از رسانه هاي جهاني انگشت اتهام را به سوي شخص محمد بن سلمان نشانه گرفته اند.
«لارس لوکه راسموسن» Lars Løkke Rasmussen نخست وزير دانمارک شنبه شب در واکنش به بيانيه دادستاني عربستان، پيرامون قتل «جمال خاشقجي» نويسنده و روزنامه نگار منتقد رژيم سعودي، تصريح کرد؛ رياض تمام واقعيت‌ها را اعلام نکرده است.
141/110
کليدواژه عربستان جمال خاشقجي دانمارک

نظر شما