شناسهٔ خبر: 28972486 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تماس سرکرده تيم ترور خاشقجي بعد از مرگ او با دفتر وليعهد عربستان

بر خلاف ادعاهاي مقامات عربستاني، سرکرده تیم ترور جمال خاشقجی بعد از مرگ او با دفتر ولیعهد عربستان تماس گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از روزنامه تایمز چاپ لندن، تماس سرکرده تيم ترور خاشقجي بعد از مرگ او با دفتر وليعهد عربستان

سرکرده تیم ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد ریاض در کنسولگری عربستان در استانبول، بعد از مرگ او با دفتر ولیعهد عربستان تماس گرفته بود. فردی که گفته می شود سرکرده گروه 15 نفری قاتلان خاشقجی است در ساعات اولیه بعد از قتل این روزنامه نگار چهار بار از کنسولگری عربستان در استانبول به دفتر ولیعهد عربستان زنگ زده است. منابع ترکیه روز گذشته مدعی شدند ماهر عبدالعزیز مطرب سرکرده گروه ترور به موبایل رئیس دفتر محمد بن سلمان زنگ زده است. این ادعا با اظهارات مقامات سعودی درباره اینکه این قتل را عوامل سرکش و بدون اطلاع مقامات و حاکمان سعودی انجام داده اند، در تضاد است.

 

فرانسه: درباره عربستان بعد از تایید سرویس های اطلاعاتی مان تصمیم می گیریم

پاریس اعلام کرد در صورتی که سرویس های اطلاعاتی فرانسه مسئولیت عربستان در قتل خاشقچی را تایید کنند درباره تعلیق فروش اسلحه به این کشور تصمیم گیری می کند.
به گزارش شبکه خبری فرانس 24، سخنگوی دولت فرانسه در پاسخ به پرسشی درباره موضع فرانسه در قبال عربستان سعودی در این باب گفت: تا وقتی که سرویس های اطلاعاتی ما موضوع را تایید نکنند ما تصمیمی اتخاذ نمی کنیم.
بنجامین ویرو تاکید کرد: در عوض زمانی که وضعیت روشن شد و حقایق آشکار گردید و این حقایق با تایید سرویس های اطلاعاتی ما همراه شد، در فرض اینکه مسئولیت عربستان سعودی (در قتل خاشقچی) تایید شد، ما تصمیم تازه ای خواهیم گرفت. ­
 
جمهوری چک در واکنش به قتل خاشقجی یک دیپلمات خود را از عربستان سعودی خارج می کند

وزیر امور خارجه جمهوری چک اعلام کرد یک دیپلمات خود را از سفارت این کشور در عربستان سعودی در واکنش به قتل جمال خاشقجی روزنامه نگاری سعودی خارج می کند.
 
مهاتیر محمد: قتل خاشقجی، اقدامی وحشیانه و غیرقابل قبول بود
نخست وزیر مالزی قتل روزنامه نگار برجسته عربستانی را اقدامی وحشیانه و غیرقابل قبول دانست. مهاتیر محمد ضمن اعلام این مطلب افزود: کاری که با جمال خاشقجی شد خشونتی افراطی و غیرقابل قبول بود. در مالزی هم مخالفانی هستند اما کشته نمی شوند. مهاتیر محمد گفت: در اینجا هم افرادی هستند که آنها را دوست نداریم ولی آنها را نمی کشیم. خوشبختانه من هم یکی از افرادی بودم که حکومت دل خوشی از من نداشت ولی کشته نشدم. وی افزود: اگر ما هم نظامی شبیه عربها داشتیم، امروز نمی توانستیم با یکدیگر گفتگو کنیم.

 

مشاور اردوغان: دست های ولیعهد سعودی به خون خاشقجی آغشته است
مشاور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به یکی از روزنامه های این کشور گفت: دست های محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به خون جمال خاشقجی آغشته است.
 
پليس ترکيه چاه کنسولگري عربستان را بازرسي مي کند
پلیس ترکيه اعلام کرد مجوز بازرسی از چاه هاي محوطه کنسولگری عربستان سعودی در استانبول را دریافت کرده است. پيشتر خبرگزاري آناتولي گزارش داده بود  سازمان امنیت عربستان سعودی به پلیس ترکیه اجازه نداده است چاه های داخل محوطه ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول را بازرسی کند.
 
رئیس شورای اروپا: اتحادیه اروپا در ماجرای خاشقجی از نفاق بپرهیزد

رئیس شورای اروپا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست از هرگونه نفاق در ماجرای قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی خودداری کنند.

نظر شما