شناسهٔ خبر: 289497 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

روحانی در گرامیداشت روز صنعت و معدن:

سال‌های 84 تا 92 دیگر تکرار نمی‌شود

دولتی که خودش را خادم ملت می‌داند هیچ تصمیم فردی اتخاذ نمی‌کند و بدون مشورت و شورهای چند باره تصمیمی را اعلام نمی‌کند و چنانچه اشتباهی مرتکب شود برای آن‌ها که دولت را نقد می‌کنند و اشتباهات دولت را گوشزد می‌کنند احترام و تواضع می‌کنیم و همه را دوست خود می‌دانیم.

صاحب‌خبر -

رئیس جمهور با تاكید بر این كه ما باید سرمایه‌های خود را وارد کشور کنیم، تصریح کرد: سال 84 تا سال 92 گذشت و دیگر تکرار نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی در گرامیداشت روز صنعت و معدن با بیان اینکه خیلی از کمپانی‌های بزرگ صنعتی دنیا زمانی یک کارگاه کوچک بوده اند اما با اراده و پشتکار تبدیل به کارخانه ای عظیم شده اند‎‏‏‎‎‏‎‎‏‏‏، افزود: دلیل اینکه در کشور ما چنین اتفاقی نیفتاده این است که صنعت ما عمدتا دولتی و متکی به پول نفت بوده و اینها مسائلی است که خود شما بهتر می‌دانید.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر شرکت‌های چند ملیتی وارد کشور ما می‌شوند باید حواس ما جمع باشد که به این شرط بیایند که تکنولوژی را وارد کشور کنند و ما باید تکنولوژی را بومی کنیم و نباید دنبال برند باشیم.

وی ادامه داد: ما مسلمانان و ایرانی‌ها صنعتگران بزرگی بودیم؛ کاشی، منبت کاری، صنایع ظریف، صنعت فرش و خیلی از صنایع مهم متعلق به ما بوده و ما در معماری صاحب سبک و سیاق بوده‌ایم.

روحانی با تاکید برا ینکه ما ملت بزرگی هستیم و تمدن بزرگی داریم، ابراز داشت: باید دانشگاه و مراکز تحقیقاتی و بخش خصوصی و صنعت و معدن همه دست به دست هم دهیم و پرچم عظمت صنعت ایرانی و صنایع ظریف و غیر ظریف یک بار دیگر در قله های ایران عزیز ما به اهتزار درآید و این کار شدنی است و ما می‌توانیم اراده لازم را برای این کار داشته‌باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما باید سرمایه‌های خود را وارد کشور کنیم، تصریح کرد: سال‌های 84 تا 92 گذشت و دیگر تکرار نمی‌شود.

وی گفت: دولتی که خودش را خادم ملت می‌داند هیچ تصمیم فردی اتخاذ نمی‌کند و بدون مشورت و شورهای چند باره تصمیمی را اعلام نمی‌کند و چنانچه اشتباهی مرتکب شویم ما برای آن‌ها که دولت را نقد می‌کنند و اشتباهات دولت را گوشزد می‌کنند احترام و تواضع می‌کنیم و همه را دوست خود می‌دانیم.

روحانی با  بیان این كه بازار سرمایه ما باید وارد عمل شود،ت صریح كرد: بنگاه‌های کوچک خود به خود نمی‌توانند وارد بازار سرمایه شوند و باید به بانک‌ها متکی باشند لذا بانک‌های ما باید قدم به قدم دست از بنگاه‌داری و اینکه پول مردم را جمع کنند بردارند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید امانت‌دار باشند، افزود: بانک‌ها واسطه خوبی بین مردم و بنگاه‌های اقتصادی هستند بنابراین می‌خواهم بگویم که راه و روش بانک‌ها باید اصلاح شود.

وی اظهار داشت: بازار سرمایه باید فعال‌تر شود و البته ما زمینه را برای وجود سرمایه خارجی نیز آماده خواهیم کرد چون سرمایه داخلی ما برای همه طرح‌هایی که پیش رو داریم کافی نیست و علاوه بر این سرمایه ایرانیانی که در آن طرف آبها انباشته شده باید به داخل ایران برگردد.

روحانی ادامه داد: آنچه لازم است دولت تصویب کند دنبال خواهد کرد و شما هم از دولت چنین چیزی را بخواهید لذا به نظر من امروز هیچ اختلاف نظری بین دولت،مجلس و قوه قضاییه و سیاست‌های مصوب مقام معظم رهبری از جمله اقتصاد مقاومتی و چشم‌انداز بیست ساله برای رسیدن به هدف بلند ما که شکستن رکود، ایجاد رونق و صنعتی کردن کشور است، وجود ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه حتی کشاورزی ما هم باید صنعتی شود، افزود: برای اینکه ما آب را به مزارع و در باغستان‌ها برسانیم آن هم باید صنعتی شود لذا صنعت باید همه جا را فرا بگیرد و ما این کار را ان‌شاءالله با دست‌های پرتوان شما مخصوصا مدیرانی که دارای سوابق درخشان هستند انجام خواهیم داد.

وی ضمن تاکید بر ضروری بودن رشد و توسعه در کشور اظهار داشت: در سال 93 باید رشد ما مثبت شود.

روحانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته رشد ما مثبت نبود و وضعیت سال‌های قبل‌تر از آن نیز خود شما بهتر خبر دارید که بر این اساس ما رشد سال‌های گذشته را 5- اعلام کرده بودیم ولی اکنون بانک مرکزی این رشد را 6.8- عنوان کرده است.

رئیس جمهور افزود: آن رشد منفی با آن تورم سال 91 ان‌شاءالله در سال 93 پایان خواهد یافت و رشد ما مثبت خواهد بود.

وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: همه ما باید دست به دست هم بدهیم و ان‌شاءالله در آینده کشوری آباد و توسعه‌یافته پیش‌روی ایرانیان عزیز ما خواهد بود.

نظر شما