شناسهٔ خبر: 28905156 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرانس پرس: اعتراف ترامپ به دروغ گویی ریاض درباره مرگ خاشقجی

فرانس پرس؛ ترامپ از دروغ های ریاض درباره مرگ خاشقجی سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فرانس پرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که ابتدا روایت عربستان سعودی از مرگ جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی را «معتبر» توصیف کرده بود اکنون در حال سخن گفتن از «دروغ های» ریاض است.

ترامپ شنبه شب در مصاحبه با واشنگتن پست گفت:‌ واضح است که فریب و دروغ هایی وجود دارد.
جمال خاشقجی از سال 2017 بعد از اینکه جایگاه خود را نزد حکومت عربستان سعودی از دست داد به آمریکا مهاجرت کرد و با واشنگتن پست همکاری می کرد.
رئیس جمهور آمریکا که روز شنبه توضیحات عربستان را مبنی بر اینکه این روزنامه نگار در یک درگیری در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسیده است، معتبر خوانده بود، افزود: برداشت های آنها را می توان در هر جهتی تعبیر کرد.
در حالی که دونالد ترامپ در آمریکا حتی در اردوگاه خود برای اقدام علیه عربستان سعودی با فشار فزاینده رو به رو است، در همین حال تلاش می کند با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان کنار بیاید.
این میلیاردر جمهوری خواه با مطرح کردن این امکان که محمد بن سلمان بعدا از این حوادث مطلع شده است، گفت:‌
کسی به من نگفته است که او در این زمینه مسئولیت دارد. کسی به من نگفته است که او مسئولیت دارد. ما به این نقطه نرسیده ایم.
رئیس جمهور آمریکا همچنین در مصاحبه با واشنگتن پست بارها با اشاره به اهمیت روابط اقتصادی کشورش با عربستان سعودی اعلام کرد: من دوست دارم که او ( محمد بن سلمان ) به عنوان مسئول شناخته نشود. من فکر می کنم که او متحدی قدرتمند برای ما است. او به ویژه در برابر ایران که چنین اقدامات زیانباری را در جهان انجام می دهد یک وزنه خوبی است.

نظر شما