شناسهٔ خبر: 28870587 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در آیین گشایش سومین نمایشگاه لباس عاشورایی عنوان شد

در طراحی لباس‌های عاشورایی با نارسایی نمادشناسی روبروئیم/ لباس عاشورایی نقطه عطف گردش جدید در حوزه پوشاک

دبیر علمی سومین نمایشگاه لباس عاشورایی با بیان اینکه در چند سال اخیر شاهد استفاده از طرح‌های نامناسب بر روی لباس‌های مورد استفاده در عزاداری حسینی گفت: نارسایی در نمادشناسی، رنگ و فرم را دلیل نبود طراحی های جامع در این زمینه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، محبوبه الهی در آیین گشایش سومین نمایشگاه لباس عاشورایی گفت: با همت بنیاد ملی مد و لباس و پژوهشگاه پوشاک اصناف جریانی شکل گرفت و در ۳ روز تعدادی از طراحان گرافیست دور هم جمع شدند تا برای پیاده سازی نمادها و نشان های عاشورایی بر روی لباس ها فکری کنند.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر نمونه های نامناسبی را بر روی لباس‌های مورد استفاده در مراسم عزاداری حسینی شاهد بود که عمدتا از  روی نا آگاهی بود.

دبیر علمی این نمایشگاه با تاکید براینکه به دنبال جریان‌سازی صحیح و علمی در این زمینه هستیم اظهار داشت: برگزاری مسابقه تصویرسازی لباس عاشورایی و مسابقه «ایده تا اجرا » به همین منظور طراحی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با برگزاری این مسابقه ها به دنبال تولید انبوه طراحی ها هستیم.

الهی وجود نارسایی ها در نمادشناسی، رنگ و فرم را دلیل نبود طراحی های جامع در این زمینه برشمرد و گفت: برگزاری کارگاههای مختلف و تبیین مساله برای حل این معضلات است.

رئیس مرکز پژوهش اتحادیه پوشاک: لباس عاشورایی نقطه عطف گردش جدید در حوزه پوشاک است

منصور تیرگر رئیس مرکز پژوهش اتحادیه پوشاک با بیان اینکه گردش لباس عاشورایی می تواند تا حدودی خلا مد و لباس کشور را رفع کند گفت: لباس عاشورایی نقطه عطف گردش جدید در حوزه پوشاک است.

وی از دانشگاهیان، طراحان و تولید کنندگان با مشارکت حداکثری در این اتفاق سهیم باشند.

بنیانگذار پوشاک هاکوپیان: نبود طرح های عاشورایی ناشی از خلاء فرهنگی است

سومبات هاکوپیان بنیانگذار پوشاک هاکوپیان  و رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران گفت: نمایشگاه لباس عاشورایی نخستین اتفاقی است که به فکر طراحی اندیشه افتاده ایم.

وی ادامه داد: می توانیم یا الهام از  پدیده های اجتماعی و فرهنگی  نقوش عاشورایی را پدید بیاوریم.

هاکوپیان گفت: اگر به جوانمان اجازه دهیم آزادانه فکر کنند می توانند خلا فرهنگی موجود را پر کنند.

وی با بیان اینکه  به آینده روشن این کشور اطمینان دارم ابراز داشت: کمبود مواد اولیه گذار است و ما از این دوره عبور خواهیم  کرد.

محسن خردمند ریسس تحادیه سراجان تهران با بیان اینکه مساله مد مورد توجه جوانان  و بهترین وسیله برای وارد شدن به مسائل فرهنگی است گفت: اگر بتوانیم اتحاد لازم را میان به وجود بیاوریم از این دوران سخت گذر خواهیم کرد.

وی اظهار امیدواری کرد وزارت صمت با ثبت و سفارش کالاهای مورد نیاز تولیدکنندگان را تهیه کرده و مسائل جاری د رحزوه تولید حل شود.

انتهای پیام/

نظر شما