شناسهٔ خبر: 28860923 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رياض سرانجام به قتل خاشقچي اعتراف کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - خبرگزاري رسمي عربستان (واس) تاييد کرد که خاشقچي در نتيجه مشاجره با (افراد داخل کنسولگري رياض در استانبول ) کشته شده است.

به گزارش ايرنا،واس به نقل از دادستاني اين کشور اعلام کرد: 18 نفر که تمامي آنها را اتباع سعودي تشکيل مي دهند، در خصوص پرونده ناپديد شدن «جمال خاشقچي» در کنسولگري سعودي در استانبول ترکيه بازداشت کرده است.
خبرگزاري رسمي عربستان بدون نام بردن از ماهيت افراد بازداشت شده، مدعي شد که تحقيقات در خصوص کشته شدن اين روزنامه نگار ادامه دارد.
عربستان در حالي کشته شدن خاشقچي در کنسولگري خود در ترکيه را تاييد مي کند، که پيشتر مقام هاي سعودي منکر جان باختن اين روزنامه نگار در مرکز ديپلماتيک خود در استانبول شده بودند.
همچنين منابع رسمي عربستاني همچنين گزارش دادند که در نتيجه تاييد کشته شدن خاشقچي در کنسولگري عربستان در استانبول ترکيه، «احمد العسيري» معاون سرويس امنيتي و اطلاعات عربستان و «سعود القحطاني» مشاور ارشد کاخ سلطنتي از مناصب خود برکنار شدند.
مجتهد فعال سعودي پيش از برکناري القحطاني، فاش کرده بود که وي از 9 اکتبر (17 مهر) در دفترش حاضر نشده است و در توئيتر حضور ندارد و فرد ديگري به جاي وي در اين شبکه اجتماعي مطلب مي گذارد.
وي افزود: هنوز نقش واقعي القحطاني مشخص نيست، اما آنچه تاييد شده است وي کينه شديدي نسبت به خاشقچي داشت و دو تن از قاتلان اين روزنامه نگار از افراد نزديک به وي هستند.
همچنين اين مقام ارشد کاخ سلطنتي همزمان با اين حادثه با گذرنامه ديگري به عنوان شهروند عادي وارد ترکيه شده بود.
همچنين پيش از خبر برکناري العسيري که پيشتر سخنگوي ائتلاف متجاوز سعودي در جنگ عليه يمن بود، روزنامه آمريکايي نيويورک تايمز فاش کرده بود که عربستان قصد دارد براي نجات محمد بن سلمان وليعهد سعودي از بحران قتل خاشقچي، «احمد العسيري» را به عنوان مقصر قتل خاشقچي معرفي کند.
مجتهد ساعاتي پيش همچنين فاش کرد که ترس شديدي، اطرافيان و نزديکان بن سلمان را فرا گرفته است، چرا که وليعهد براي نجات خودش، حاضر است هر يک از قاتلان پرونده خاشقچي را قرباني کند.
جمال خاشقچي روزنامه نگار سعودي در 2 اکتبر (10مهر) پس از ورود به ساختمان کنسولگري عربستان در استانبول ناپديد شد و تاکنون از سرنوشت وي خبري در دست نبود.
شبس**9363** 1917
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما