شناسهٔ خبر: 28847537 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیشگیری از جرم نیازمند هم افزایی دستگاه ها است

زاهدان – ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: پیشگیری از وقوع جرم در کشور نیازمند هم افزایی و پرهیز از موازی کاری همه دستگاه ها و نهادها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدباقر الفت روز پنجشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ضروری است در این راستا همه دستگاه ها برای تولید برنامه، راهبردها و اهداف مبتنی بر عقلانیت در کنار هم باشند و به منظور بهره گیری مناسب از امکانات نظام بر اساس نیاز هر استان نسخه ای تنظیم کنند.
وی با بیان اینکه رفتارهای ناهنجار در هر جامعه ای سبب توسعه نیافتگی و مهاجرت افراد می شود، گفت: شورای پیشگیری از وقوع جرم دو وظیفه اصلی هماهنگی تولید برنامه و پایش اجرای برنامه ها به طور درست و موثر بر عهده دارد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: پس از گذشت چندین دهه از انقلاب اسلامی فرهنگ پیشگیری در رفتار و گفتار مسوولان و آحاد مردم کشور شکل گرفته که این بسیار ارزشمند است.
الفت تاکید کرد: اگر در جامعه هم افزایی باشد خیلی زودتر می توان از فضاهای ناهنجار رهایی یافت.
وی تاکید کرد: مدیریت اشتراکی باید در کانون توجه مسوولان و دست اندرکاران حوزه پیشگیری باشد.
معاون قوه قضاییه برپیشگیری به صورت علمی تاکید کرد و افزود: در امر پیشگیری باید از انجام کارهای هیجانی و اتفاقی که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند، بپرهیزیم و به جای آن با دعوت از پژوهشگران و دانشگاهیان از دیدگاه های مبتنی بر تحقیق و آمار بهره بگیریم.
الفت با بیان اینکه کار پیشگیری در جامعه باید اجتماعی و مردمی شود، افزود: برای تحقق این هدف ضروری است ما سرپل های مردمی داشته باشیم که در این مسیر نهادها می توانند بسیار کمک کننده باشند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: ما می توانیم آمارهای آسیب های اجتماعی را کنترل کنیم و کاهش دهیم که در این امر 22 دستگاه متولی پیشگیری بسیار نقش آفرین هستند.
وی تاکید کرد: اگر دستگاه های متولی پیشگیری از جرم در جامعه، به صورت جزیره ای عمل کنند همانند فرفره ای می مانند که تنها به دور خود می چرخند و نتیجه کارهای آنها برای جامعه مفید نخواهد بود و وضع روز به روز اسف بارتر می شود.
الفت معضلاتی چون طلاق، حاشیه نشینی، مسائل اخلاقی، کودکان کار و اعتیاد را از جمله آسیب های اجتماعی مهم و مورد توجه این نهاد ذکر کرد.
به گزارش ایرنا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه روز چهارشنبه وارد زاهدان شد و در سفر 2 روزه به سیستان و بلوچستان شرکت در نشست های معتمدان و ریش سفیدان، ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، شورای پیشگیری از وقوع جرم و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان را در برنامه دارد.
7316 **6081

نظر شما