شناسهٔ خبر: 28830460 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترامپ: به عربستان برای مقابله با تروریسم نیاز داریم

تهران - ایرنا - دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حالی که دولتش از حامیان تروریسم است، روز چهارشنبه چنین ادعا کرد که واشنگتن برای مقابله با تروریسم، به عربستان نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وی گفت که قصد ندارم از عربستان به دلیل ماجرای ناپدید شدن و قتل ادعایی جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی، دست بکشم. وی در توجیه سخنان خود این طور استدلال کرد که آمریکا به عربستان برای مقابله با تروریسم متکی است.
رئیس جمهوری آمریکا در مورد واکنش کشورش به ریاض در صورت مسئول شناخته شدن عربستان در قتل خاشقچی گفت: امیدوارم در طرف بهتر این معادله باشیم.
ترامپ افزود: ما به عربستان در مبارزه مان با تروریسم و هر آنچه در ایران و کشورهای دیگر در حال روی دادن است، نیاز داریم.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرد که آل سعود دخالتی در ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی نداشته باشند.
فشارها بر عربستان برای پاسخگویی به مساله قتل خاشقچی افزایش یافته است. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا که برای گفت و گو با مقام های سعودی و ترکیه در مورد پرونده خاشقچی به ریاض و آنکارا رفته بود، به سفر خود پایان داد.
به گزارش ایرنا، خاشقچی روزنامه نگاری سعودی بود که 10 مهر ماه پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد.
مقام های ترکیه گفته اند که وی در داخل ساختمان به دستور مقام های سعودی به قتل رسیده و روزنامه واشنگتن پست نیز نوشته که تصاویر ویدئویی و صدای ضبط شده ای موجود است که اثبات می کند خاشقچی پس از شکنجه، کشته شده است.
خاشقچی ستون نویس روزنامه واشنگتن پست بود که مقاله هایی در نقد رژیم سعودی از جمله محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به رشته نگارش درآورده است.
خاشقچی که پس از انتصاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت، در روزهای اخیر قصد ازدواج با یک زن تبعه ترکیه را داشت و برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود مجبور به مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول شده بود.
اروپام**9109**1908

نظر شما