شناسهٔ خبر: 28825413 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

صداي ضجه و زاري افراد بيگناه را در يمن نمي شنويد؟

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا-رئيس شوراي اجرايي ايران در اتحاديه بين المجالس جهاني خطاب به نماينده يمن گفت: صداي ضجه و زاري افراد بيگناه در يمن را نمي شنويد؟ چه طور کساني که خود فاقد مشروعيت براي نمايندگي مردم يمن هستند، مدعي حمايت از حقوق ملت يمن مي شوند.

به گزارش ايرنا، سيده فاطمه حسيني روز چهارشنبه در مجمع عمومي اجلاس IPU در واکنش به ادعاهاي نماينده يمن که ايران را متهم به کشتار کودکان يمني کرده بود، گفت: ملت‌هاي بيدار جهان و نمايندگان آزاديخواه را به اين نکته جلب مي‌کنم و از شما مي‌پرسم چه کسي و کدام کشور به يمن حمله نظامي کرده است؟ چه کسي کودکان، مادران و پيران آن سرزمين کهن را مي کشد؟
وي ادامه داد: از شما مي‌پرسم، نقض تماميت ارضي يمن از سوي چه کساني انجام شده است؟ آيا صداي ضجه و زاري افراد بيگناه را در يمن نمي شنويد؟
وي خطاب به نماينده يمن حاضر در اين اجلاس گفت: نماينده يمن آدرس غلط ندهد! ايران همواره دست صلح و دوستي به سوي همسايگان دراز کرده است، ايران اينگونه اظهارات را مغاير منافع و امنيت جمعي در منطقه مي‌داند.
حسيني افزود: امروز چگونه کساني که خود فاقد مشروعيت براي نمايندگي مردم يمن هستند، مدعي حمايت از حقوق ملت يمن هستند؟ مجلسي که 15 سال پيش انتخابات آن برگزار شده است، چگونه امروز مشروعيت دارد؟»
به گزارش ايرنا، هيات اعزامي ايران 21 مهرماه به رياست فاطمه حسيني و با حضور پروانه مافي، علي‌اصغر يوسف‌نژاد، مصطفي ذوالقدر، محمدباسط درازهي، علي نجفي خوشرودي، اسفنديار اختياري وکاظم جلالي راهي اين اجلاس در ژنو شد.
نمايندگان اعزامي ايران علاوه بر شرکت در مجمع عمومي اجلاس شوراي اجرايي اتحاديه بين المجالس جهاني در کميته‌هاي دائمي 'صلح و امنيت بين‌الملل'، 'توسعه پايدار و تجارت'، دموکراسي و حقوق بشر'، 'امور سازمان ملل متحد' و ' اجلاسيه زنان و جوانان' و نشست' آسيا - پاسفيک' و پنل‌هاي تخصصي شرکت مي کنند.
سيام**9121**1553
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما