شناسهٔ خبر: 28818367 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون قوه قضائیه:

حمایت از فعالان اقتصادی از اولویت های دستگاه قضاست

زاهدان - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: حمایت از فعالان اقتصادی از جمله برنامه های مهم دستگاه قضا برای رونق کسب و کار در کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمدباقر الفت روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: این حمایت بدین معناست که در مرحله نخست با تصمیمات غیر ضروری برای فعالان اقتصادی در دادگاه مشکلاتی ایجاد نکنیم.
وی ادامه داد: همچنین ارائه خدمات قضایی ویژه به فعالان اقتصادی نظیر مدنظر قرار دادن دادرسی خارج از نوبت، جلوگیری از تعطیلی واحد ها در زمان اجرای احکام و اعمال مجازات بدون وارد شدن خللی به حرفه و تولیدات مورد توجه قرار دارد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: همچنین حمایت حقوقی از فعالان اقتصادی در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد.
وی افزود: در حوزه صادرات نیز این نهاد تلاش می کند روان سازی داشته باشد تا به تولیدات استراتژیک داخل کشور خللی وارد نشود.
الفت بر حفظ رویکرد اجتماعی دستگاه قضا تاکید کرد و افزود: سعی و تلاش ما بر این است که مردم دستگاه قضا را مامن و پناهگاهی برای خود بدانند.
وی ادامه داد: با اقدامات مطلوب صورت گرفته در سیستان و بلوچستان شاهد هستیم که حدود 92 درصد احکام دستگاه قصایی در این استان در همان مرحله بدوی قطعی می شوند که این نشان از اعتماد مردم به دستگاه قضا دارد.
به گزارش ایرنا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در سفر 2 روزه به سیستان و بلوچستان شرکت در نشست های معتمدان و ریش سفیدان، ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، شورای پیشگیری از وقوع جرم و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان را در برنامه دارد.
7316 **6081

نظر شما