شناسهٔ خبر: 28813893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سومین جلسه علنی مفسدان اقتصادی در فارس

سومین جلسه علنی مفسدان نظام اقتصادی در شعبه ویژه رسیدگی به این جرایم در شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس،جلسه رسیدگی مربوط به ۱۴ متهم است که اقدام به مخلوط کردن خاک با گندم و عرضه آن به بازار کرده اند.
به گفته کورش زارعی نماینده دادستان شیراز متهمان این پرونده به جرم اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی و کالای استراتژیک گندم، حیف و میل بیت المال، خیانت در امانت و کسب مال نامشروع محاکمه می‌شوند.
کوروش زارعی نماینده دادستان شیراز، در ابتدای جلسه علنی دادگاه رسیدگی به جرائم اخلالگران اقتصادی در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلالگران اقتصادی استان فارس گفت: متهمان این پرونده به جرم اخلال درامر توزیع مایحتاج عمومی و کالای استراتژیک گندم با شن و ماسه و سایر ناخالصی‌ها دستگیرشده‌اند.
وی افزود: در این جلسه به اتهامات متهمان «منوچهر پور فرد» فرزند عبدالله، «اسماعیل نصراللهی» فرزند حمزه، «حسن مزارعی» فرزند شاه میرزا، «مهدی رضایی» فرزند رمضان، «محمدهادی محمدی» فرزند عباس، «ناصرحسینی»، «عسکر براتی» فرزند نادعلی، «امیر کمالی سروستانی» فرزند محمدحسین، «حسن منصوری» فرزند غلامحسین، «محمد ثاقب پور» فرزند غلامحسین و «محمد پورمند» فرزند احمد رسیدگی شد.
زارع در دفاع از کیفرخواست صادره علیه متهمان با اشاره به روند شناسایی و بررسی سیلو‌های انبار گندم بیان کرد: هرساله شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران که زیرمجموعه جهاد کشاورزی است اقدام به خرید تضمینی گندم می‌کند.
نماینده دادستان گفت: به استناد گزارش‌ها و تحقیقات انجام‌شده، ارزش احتکار و توزیع آرد و گندم همراه با ناخالصی‌های موجود را ارقام متفاوتی از ۱۴ میلیون تومان به بالا اعلام کرد.
در ادامه لطیف رستاد مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان فارس در این جلسه در جایگاه حاضر شد و با بیان اینکه همه ساله دولت در راستای حمایت از کشاورزان و امنیت غذایی و روانی مبادرت به خرید تضمینی گندم از کشاورزان می‌کند، به توضیح تخلفات متفاوت ایجادشده در خرید گندم و توزیع آن اشاره کرد که قسمتی مربوط به بخش خصوصی بوده است.
وی با اشاره به ایجاد بیشترین کسری گندم در انبار‌های ذخیره‌سازی استان، بیان کرد: در سیلوی سروستان حدود دو هزار و ۳۰۰ تن گندم و در کارخانه نصرلامرد یک هزار و ۵۷ تن بیشترین کسری گندم را داشتیم.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان فارس ادامه داد: پس از کسری گندم که در سروستان اعلام شد، انبارگردانی میزان گندم به دستور قضایی مجدداً در دستور کار قرار گرفت.
منصور جباری، عضو هیئت‌مدیره و معاون شرکت غله و خدمات بازرگانی فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه دولت خرید را بر مبنای فیزیکی، افت مفید و غیرمفید خریداری می‌کند، گفت: به‌ندرت گندمی پیدا می‌شود که بیش از ۹ درصد افت غیرمفید داشته باشد.
در ادامه جلسه دادگاه نماینده جهاد کشاورزی و همچنین شرکت غله به دستور قاضی ساداتی در جایگاه حاضر شده و به سوالات رییس دادگاه پاسخ دادند.
در جریان رسیدگی به این پرونده راننده یکی از کامیون‌ها و همچنین نگهبان شرکت به سوالات قضات پاسخ دادند.
در نهایت بنا بر اعلام رئیس دادگاه، رسیدگی به این پرونده به دلیل عدم حضور برخی از مطلعین به جلسه دیگری موکول شد و همچنین قرار شد معاون جهادکشاورزی و تعدادی دیگر نیز برای پاسخگویی در جلسه بعد حاضر شوند.

پیش از این هم دادگاه‌هایی برای مفسدان اقتصادی در شیراز برگزار شده بود.

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2738509" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2255048/2738509?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما