شناسهٔ خبر: 28719425 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روسیه خواستار تحقیق درباره استفاده از بمب فسفری درسوریه شد

مسکو - ایرنا - مقام های روسی خواستار تحقیق پیرامون استفاده ائتلاف آمریکایی از بمب فسفری در حمله به منطقه ای در استان دیرالزور سوریه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، کنستانتین کاساچوف رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه گفت که بکارگیری ائتلاف آمریکایی از مهمات فسفری در بمباران شهر هجین در استان دیرالزور نیاز به رسیدگی جدی دارد.
وی افزود که روسیه مساله بمباران فسفری منطقه هجین را در سازمان منع تسلیحات شیمیایی و شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد.
کاساچوف یادآوری کرد که استفاده از بمب فسفری در پروتکل الحاقی سال 1977 کنوانسیون ژنو قربانیان جنگ، منع شده است.
به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، «یوری شویتکین» معاون کمیسیون امور دفاعی دومای روسیه نیز در این باره گفته است: اگر موارد استفاده از بمب فسفری در بمباران سوریه توسط ائتلاف آمریکا اثبات شود، باید سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای رسیدگی وارد عمل شوند.
وی افزود: اگر ثابت شود که ائتلاف آمریکایی از بمب فسفری استفاده کرده است باید درخواست رسیدگی فوری به این مساله را به سازمان منع تسلیحات شیمیایی ارایه کرد.
به گزارش ایرنا، رسانه های روسی در چند روز اخیر گزارش کرده اند که ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا شهر 'هجین' سوریه را با بمب های 'فسفر سفید' هدف حمله قرار داده است.
براساس این گزارش ها، این ائتلاف، شهرک هجین در جنوب شرق استان 'دیرالزور' سوریه را با بمب های ممنوعه حاوی فسفر سفید هدف قرار داده است.
کاربران شبکه های اجتماعی نیز در چند روز اخیر تصاویری از حمله ائتلاف آمریکایی منتشر کرده اند که در آنها از فسفر سفید استفاده شده است.
اروپام*391*1346**1485

برچسب‌ها:

نظر شما