شناسهٔ خبر: 28716379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیگیری و پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از شهرداری رامشیر

فرماندار رامشیر در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رامشیر، پرداخت حق نیم درصد درآمد شهرداری به حساب انجمن این شهرستان را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی رامشیر با موضوع پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها از شهرداری با حضور سید مجید حسینی نژاد، فرماندار رامشیر، حیدر حیدری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی و اعضای انجمن در فرمانداری رامشیر برگزار گردید.

حیدر حیدری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی رامشیر در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان اظهار کرد: فعالیت های کتابخانه ها مورد استقبال مردم خصوصا خانواده ها قرار گرفته و خانواده ها کتابخانه های عمومی را محلی مناسب برای پیشرفت و رشد استعداد کودکان خود می دانند.

وی بیان داشت: ارائه خدمات بهتر به مخاطبان نیازمند صرف هزینه است و از طرفی شهرداری رامشیر در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی در 6 ماهه اول 97 هیچ مبلغی به حساب انجمن واریز نکرده است، مضافا اینکه بدهی سال های 95 و 96 نیز تسویه نشده است.

در ادامه این جلسه سید مجید حسینی نژاد، فرماندار رامشیر با موثر دانستن فعالیت های کتابخانه های عمومی در بالا بردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تصریح کرد: کتابخانه های عمومی عمداً برنامه های خود را در جهت کودک محور و خانواده محور قرار داده تا بتوانند از طریق این 2 قشر امر مطالعه را هم در کودکان و هم در خانواده ها نهادینه نمایند.

وی اذعان داشت: کتابخانه های عمومی در کنار آموزش و پرورش و اداره ارشاد به شاعران و نویسندگان توجه بیش تری داشته باشند.

حسینی نژاد رونق فعالیت های فرهنگی و برطرف نمودن مشکلات کتابخانه های عمومی اعم از هزینه های جاری، اداری، عمرانی و تعمیرات را منوط به واریز نیم درصد سهم کتابخانه ها از شهرداری دانست و گفت: می بایست شهرداری نسبت به این امر اهتمام نشان دهد و ضمن تسویه بدهی سال های گذشته، بدهی سال جاری را هم به روز رساند.

انتهای پیام/گ

لزوم اختصاص بودجه از شهرداری به کتابخانه ها

نظر شما