شناسهٔ خبر: 28660844 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعتراض ایران به فدراسیون جهانی جودو

کمیته ملی المپیک ایران با استعلام از فدراسیون جهانی جودو، نامه مربوط به نداشتن مجوز حجاب برای مسابقات را منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

اعتراض ایران به فدراسیون جهانی جودو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ بعد از جلوگیری از حضور مارال مردانی در مسابقات جودوی بازیهای المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین بحث‌هایی مطرح شد که کمیته ملی المپیک به منظور تنویر افکار عمومی و آگاهی علاقمندان به ورزش به خصوص رشته جودو توضیحات و مستنداتی پیرامون این موضوع منتشر کرد.

با اعتراض صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به بی عدالتی صورت گرفته در حق ورزشکار محجبه کشورمان ایمیلی از سوی رحیمی سرپرست کاروان اعزامی ایران خطاب به مسئولان فدراسیون جهانی جودو ارسال شد .

وی در این ایمیل ازفدراسیون جهانی در خواست کرده است که در صورت امکان ایمیل ارسالی به فدراسیون جودوی ایران مبنی بر ممنوعیت حضور ورزشکاران محجبه را در اختیار کمیته ملی المپیک قرار دهد.

ساعاتی پیش فدراسیون جهانی جودو متن دو‌ ایمیل ارسالی ایران با محتوای استعلام جواز حضور ورزشکاران محجبه در رویدادهای بین المللی و همچنین پاسخ صریح رییس فدراسیون بین المللی را در اختیار کمیته ملی المپیک قرار داد.

متن ایمیل به این شرح است:

جناب آقای رییس،
فدراسیون بین المللی جودو (IJF)به ورزشکاران، شرکت کننده در رویدادهای IJF، اجازه استفاده از هیچ نوع پوشش سر (از جمله حجاب) نمی دهد بخصوص به منظور حفظ ایمنی و حفاظت از ورزشکاران و به ویژه در خلال تکنیک‌های خفه کردن.
حجاب، از منظر دیگر نیز ممنوع است زیرا به ورزشکاری که از آن استفاده می‌کند ارفاق داده می شود. حجاب باعث می شود ورزشکار دیگر، قادر به اجرای تکنیک گرفتن kumi-kata و خفه کردن نباشد.
با تشکر از برای پرسش شما.
با احترام،
ماریوس ل. ویزر رییس فدراسیون بین المللی جودو


­

نظر شما