شناسهٔ خبر: 2864215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توسط ماموران محیط زیست چابهار صورت گرفت

نجات 23 قطعه پرنده اسیر در دام صیادان در چابهار

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست چابهار موفق به نجات 23 قطعه پرنده از دام شکارچیان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، سعید محمودی اظهار کرد: اقدام فوری و گشت شبانه‌روزی یگان حفاظت محیط زیست چابهار موجب نجات 23 قطعه پرنده به دام افتاده شد.
وی افزود: ماموران یگان محیط زیست چابهار در انجام گشت و کنترل‌های روزانه ضمن جلوگیری از شکار و صید در حوزه استحفاظی در هنگام تعقیب شکارچیان در داخل تالاب و میان پوشش‌ نی‌ها و لویی‌های غوطه‌ور در آب متوجه تقلای پرندگان گرفتار در میان تور شکارچیان متخلف گشته و ضمن آزاد کردن آن‌ها از بند، اقدام به رهاسازی آن‌ها کردند.
این مسئول ادامه داد: وجود اسلحه‌های شکاری در دست مردم که بعضی از آنها هیچ‌گونه آموزشی ندیده‌اند بلای جان پرندگان منطقه چابهار شده است و برخی از کسانی که برای تفریح و یا خرید از منطقه آزاد چابهار از سایر نقاط استان به این منطقه مسافرت می‌کنند در کنار لذت بردن از جاذبه‌های طبیعی و سواحل چابهار، آرامش پرندگان مهاجر زمستان‌گذران منطقه را برهم زده و با خوش‌گذرانی و لذت‌بردن آنی خود، باعث به خطر افتادن محیط زیست و عرصه‌های تالابی منطقه شده‌اند.
وی گفت: در طی گشت و کنترل‌های دو هفته گذشته حوزه استحفاظی، ماموران یگان محیط زیست چابهار موفق به کشف و ضبط  بیش از 14 مورد سلاح شکاری، 30 مورد جلوگیری به موقع از شکار و دستگیری چهار نفر متخلف که اقدام به شکار پرندگان آبزی کرده بودند، شده‌اند.
محمودی از مردم سیستان و بلوچستان خواست: با توجه به اینکه تاکنون از سوی سازمان محیط زیست، به دلیل وضعیت نامساعد حیات وحش به ویژه پرندگان، مجوزی برای شکار پرندگان صادر نشده، با ماموران محیط زیست در زمینه حفاظت از حیات وحش همکاری شده و در صورت مشاهده شکار توسط افراد سودجو مراتب را به نزدیک‌ترین واحد محیط زیست اطلاع‌رسانی کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر با توجه به فصل مهاجرت پرندگان مهاجر زمستانه و اینکه این مهمانان ارزشمند، زیستگاه‌های آبی و تالابی استان‌مان را برای استراحت و تغذیه انتخاب کرده‌اند پس بیاییم رسم مهمان‌نوازی را که خصلت نیکو و خداپسندانه مردم این خطه است، به شایستگی به جا آورده و ضمن حفاظت از حریم و عرصه این مخلوقات الهی، با عکاسی از این‌گونه محیط‌ها ضمن خلق خاطراتی خوش برای خود و خانواده، تعهد خود را برای آیندگان‌مان که ما امانت‌داری برای آنها هستیم را نیز ارج بنهیم.

انتهای پیام/75009/ر/ظ1004

نظر شما