شناسهٔ خبر: 2863530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

صفار در مراسم رونمایی مستند«روزهای خرداد»:

ایجاد «فتنه» در ایران، برای آمریکا یک استراتژی است و هیچگاه تمام نمی‌شود

وزیر دولت نهم گفت: امروز در مقابل فتنه بزرگی به نام تحریم قرار داریم که بخشی از پازل فتنه در تاریخ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» محمد حسین صفار هرندی عصر امروز در مراسم رونمایی از مستند روزهای خرداد با اشاره به مستندهای از این دست بیان داشت: کارهای از این دست ضرورت دارد و چه بهتر کسانی که اقدام به ساخت این گونه آثار می کنند اهل معرفت و هنر هستند اگر چه روایت های تلخی هستند اما تبیین آنها موجب آسودگی خیال می شود.


وی با اشاره به اینکه در خصوص فتنه سه فرض را معتقد هستم اظهار داشت: فرض اول مبنی بر خطا بودن است یعنی آنچه که اتفاق افتاد خطا بود در مورد بخشی از تاریخ می شود قبول کرد که چنین چیزی قابل تصور است عده ای براساس خطا وارد فتنه شدند بعد از 22 خرداد خیلی از آنها به خیابان ها آمده بودند و اقدامی از آنها سرزده بود متصور هستیم که برخی از روی خطا در گیر فتنه شدند اما بعد هم که متوجه شدند جبران کردند عامه مردم به مطالبه حقی که حق آنها نبود، وقتی شنیدند که رهبری نظام حرکت خیابان را خلاف شرع می دانند 90 درصد آنان دیگر به خیابان ها نیامدند.


صفار هرندی درادامه با اشاره به تصور دوم در مورد فتنه گران کسانی که به فتنه به مثابه یک تاکتیک ورود پیدا کردند بیان داشت: افرادی بودند که نه از روی خطا بلکه از روی علم وآگاهی ماجرای تقلب را مطرح کردند در صورتی که می دانستند ماجرا تقلب نیست تصور آنها بر این بود که با مستمسک قرار دادند تقلب می توان چیزی را درخواست کرد که حقشان نیست و فکر می کردند که به نتیجه خواهند رسید اما در میانه راه متوجه شدند که جواب نخواهد داد اینها از فتنه به نوعی شانه خالی کردند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت در ادامه تصریح کرد: برخی که نیت آنها سالم بود و کمی عقلای به این صحنه نگاه می کردند طوری این انتخاب برای آنها تاکتیک بود متوجه شدند که باید بازگردند.


صفار هرندی در ادامه به نوع سوم از فتنه گران اشاره کرد و اظهار داشت: برای برخی فتنه به مثابه یک استراتژی بود یعنی برنامه مدون طراحی شده و دارای اجرای مشخص با هدف مشخص که نباید از آن کوتاه آمد و این خط را باید آنقدر دنبال کرد تا مقصوداصلی حاصل شود و هر چه می خواهد پیش آید چون مسئله یک استراتژی است.


وزیر ارشاد دولت نهم در ادامه گفت: ما معتقدیم سران فتنه کسانی هستند که فتنه را به مثابه استراتژی تلقی کردند و ما در داخل کشور چنین چیزی را نداریم. بنا به تعبیر مقام معظم رهبری رأس فتنه در خارج از کشور وجود دارد.


وی با اشاره به برخی تلاش های غرب برای دوستی با ایران اظهار داشت: در زمانی اوباما به رهبری نامه می نویسند که اتفاقا نامه او هم جواب می گیرد اما در زمانی که محیط اجتماعی دستخوش روزهای فتنه می شود و به نظر رسید که چیزی شبیه براندازی حکومت مهیا شده است اوبامایی که دست دوستی دراز کرده بود فراموش کرد و چهره معاندین را به خود گرفت و فتنه گران را حمایت کرد.


هرندی درادامه تصریح کرد: چند روز پیش از رسانه ملی گفته ای از کلینتون پخش شد که در آن زمان به توتیتر و فیس بوک گفته شد که الان باید در صحنه جریان معارضین در ایران را تنها نگذاریم چند ماه بعد نیز کنگره امریکا دولت امریکا را موظف می کند که در خصوص 70 میلیارد بدهی خود توضیح دهد در واقع توطئه امریکا تفریغ بودجه فتنه را از اوباما گرفت.


وزیر ارشاد دولت نهم در ادامه تأکید کرد: برای آمریکا فتنه به مثابه یک استراتژی است و هیچگاه تمام نمی شود و همواره به دنبال فرصت برای تکرار آن در ایران است امروز نیز در مقابل فتنه بزرگی به نام تحریم قرار داریم این همان بخشی از پازل فتنه های قبلی است.



عضو مجمع تشخیص مصلحت در ادامه افزود: داستان امروز ما و غرب داستان دو قدرتی است که در حال هم آوردی هستند آن گونه که امریکا اعلام می کند حکومت سوریه باید ساقط شود و برای آن زمان اعلام می کند اما دیدیم که هنوز بعد از چهار سال حکومت سوریه درحال حیات است نمونه دیگر آن یمن و نسخه هیجان انگیز آن درعراق است امریکا در آن زمان تصور می کرد با اشغال شرق و غرب ایران، جمهوری اسلامی ایران را از پای درخواهد آورد اما این حرف شنیده می شد که آنها برداشتن صدام را اشتباه دانستند با این کار ایران بر منطقه مسلط شده است.


وی درادامه با اشاره به مشکل اساسی دولت امریکا با ایران اظهار داشت: امریکا عنوان کرد که ما با ایران بر سر مسئله هسته ای بحثی نداریم بحث بر سر حوزه های نفوذ است و ایران درحال ورود به حوزه های نفوذ ما در منطقه است.


صفار هرندی تصریح کرد: وتی ایران پنجه در پنجه قدرت های بزرگ انداخته این افراد با پنجه کشیدن به چهره ایران می خواهند آن را متوقف کرده و از هماوردی در سطح جهانی بازدارند. در سال های اخیر امریکایی ها وقتی چشم باز کردند ندانستند که کجا را باید نقطه بحران خود بدانند چه کسی این سرگیجه را برای آنها فراهم کرده است این جز پیام های صادره شده از مرکز جغرافیای گربه نشان که همه اعتقاد دارند که آینده را به نام آن خواهند نوشت.


وی در ادامه با اشاره به خیانت بزرگ اظهار داشت: خیانت بزرگ این افراد این بود که در حالی که امریکا سرگیجه گرفته بود کدام بحران را مدیریت کند کانون اصلی بحران ساز برای آن را تهران قرار دادند که من اصطلاحی برای آن گذاشتم و عملیات تأخیری برای به عقب انداختن سرنوشت امریکایی ها.


وزیر ارشاد دولت نهم بیان داشت: بعضی از چیزها عدد و رقمی نیست عن قریب سیاست توسعه ای و اقتصادی امریکا نزول پیدا می کند.


وی خاطرنشان کرد: آنها که عصا زیر بغل امریکا می زنند تا به زیر کشیدن آن را به تأخیر بیندازند خیانتشان به ایران و جهانیان بسیار بزرگ است و این خیانت در حق بشریت است.

 

نظر شما