شناسهٔ خبر: 28588456 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

اعضای هیأت انتخاب جشنواره موسیقی فجر معرفی شدند

صارمی: جشنواره امسال را ژانربندی نمی‌کنیم

صاحب‌خبر -
 
دبیرخانه سی وچهارمین جشنواره موسیقی فجراسامی اعضای هیأت انتخاب این دوره را برای بررسی آثار شرکت‌کننده معرفی کرد. این هیأت طبق آنچه درآیین‌نامه جشنواره موسیقی فجر آمده است، وظیفه انتخاب گروه‌ها را برای اجرا در این رویداد موسیقایی برعهده دارند. بخشی از اجراها از هنرمندان شاخص و فعال موسیقی کشور انتخاب می‌شود و بخش دیگر اجرای هنرمندانی است که از طریق فراخوان درخواست حضور در جشنواره را دارند و هیأت انتخاب با بررسی آثار ارسالی تعدادی از هنرمندان متقاضی برای اجرا در جشنواره موسیقی فجر را انتخاب می‌کند.
امیر بکان، رامین بهنا، امیرمهیار تفرشی‌پور، مانی جعفرزاده، بابک چمن آرا، کیوان فرزین، آیدین صمیمی‌مفخم، ناصر صفاریان، شهرام صارمی (مدیراجرایی جشنواره) و همچنین شاهین فرهت در مسند دبیر جشنواره و رئیس هیأت انتخاب آثار، اعضای هیأت انتخاب سی و چهارمین جشنواره موسیقی را تشکیل می‌دهند.
کیوان فرزین موسیقیدان ومنتقد موسیقی و یکی ازاعضای هیأت انتخاب آثار جشنواره موسیقی فجر درمورد معیار انتخاب گروه‌ها گفت: این شورا به‌تازگی راه‌اندازی شده است و براساس سیاست‌های کلی که درآیین نامه مشخص شده است سازوکار گروه و انتخاب آن طی جلساتی بزودی مشخص خواهد شد و به‌نتایج درستی دست خواهیم یافت. البته تمامی انتخاب‌ها طبق آیین نامه جشنواره موسیقی فجر انجام می‌گیرد و بر اساس آنچه در آیین‌نامه قید شده است کیفیت درهر ژانرموسیقی در اولویت قرار دارد و این مهم‌ترین اتفاقی است که در جشنواره موسیقی فجر امسال  شاهد خواهیم بود چرا که پیش از این آیین نامه‌ای برای جشنواره موسیقی فجر تدوین نشده بود. فرزین در ادامه تصریح کرد: هراتفاق مهم ومنطقی نیازمند چارچوب و سیاست کلی است که باید طبق آن حرکت کرد و کار کردن در این چارچوب آزادی عمل هر فردی را مشخص می‌کند. درواقع شیوه نامه جشنواره موسیقی فجر برای نظام‌مند شدن چنین اتفاق‌های بزرگ فرهنگی ضروری است و حرکت رو به جلویی خواهد بود. مهم‌تراینکه این آیین نامه بازنگری می‌شود و قطعاً در سال‌های آینده تکامل بیشتری خواهد یافت.
شهرام صارمی مدیراجرایی جشنواره سی وچهارم نیز دراین باره گفت: جشنواره امسال به‌صورت گروهی و یک شورا بازبینی می‌شود و نکته دیگراینکه جشنواره امسال ژانربندی نخواهد بود بلکه از تمامی کارهای ارسال شده آثار با کیفیت انتخاب خواهد شد.البته ستاد جشنواره تلاش می‌کنند تا با رایزنی تعدادی از گروه‌های موسیقی را  که قطعاً با فراخوان در جشنواره شرکت نخواهند کرد دعوت کنند.
او درمورد بخش بین‌الملل و مشکلات ارز دولتی گفت: تمام تلاش ما این است که گروه‌های خارجی خیلی خوب به جشنواره دعوت شوند اما با توجه به مشکل ارزدولتی که تنها به مواد غذایی و دارو اختصاص دارد قطعاً گروه‌های خارجی با ارز آزاد به ایران خواهند آمد که این اتفاق می‌تواند محدودیت‌هایی به لحاظ انتخاب گروه‌ها داشته باشد و بر این اساس به‌دنبال اسپانسرهستیم.
فراخوان رسمی سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر در تاریخ ششم شهریور اعلام شد و علاقه‌مندان به حضور در این رویداد می‌توانند تا تاریخ ۱۵ آذر بر اساس قوانین و مقررات ذکر شده در سامانه جشنواره موسیقی فجر درخواست خود را ارائه کنند. سی‌ و چهارمین جشنواره موسیقی فجر از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه سال‌جاری با دبیری شاهین فرهت در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما