شناسهٔ خبر: 2857159 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نم 20ساله زیر پای اثر تاریخی مشهور اصفهان

جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی برخی از رسانه ها در خصوص نم زدگی دیوارهای میدان امام (ره) اظهار داشت: نحوه اطلاع رسانی این پروژه به گونه‌ای بوده که انگار طی روزهای اخیر این نم زدگی اتفاق افتاده است و این در حالی است که دیوارهای مسجد امام (ره) 20 سال است که به این وضعبت دچار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین ،فریدون الهیاری که این هفته میهمان شورای اسلامی شهر اصفهان بود در ادامه با اشاره به اجرای طرح‌های مرمتی در بناهای شاخص استان اصفهان بیان داشت: این طرح در دستور کار قرار گرفته است و بر این اساس تاکنون برنامه‌ریزی برای مرمت مسجد امام (ره) و کاخ چهلستون بدون برگزاری تشریفات مناقصه و تعیین سقف اعتبار در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مسجد امام (ره) اصفهان برای جلوگیری از پیشرفت نم زدگی‌های این دیوار تاریخی افزود: در این راستا تحقیقات میدانی توسط کارشناسان و پیمانکاران فعال در این مسجد ی سالیان گذشته به عمل آمده است و به زودی عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در ادامه با اشاره به اجرای پایش الکترونیک بناهای تاریخی اصفهان افزود: از آنجایی که میراث فرهنگی استان به لحاظ نیروی انسانی موقعیت مناسبی را ندارد در این راستا به منظور پایش بناهای تاریخی در حین استفاده عمومی از این بناها طرح مانیتورینگ در حال برنامه‌ریزی است و به زودی اجرایی خواهد شد.

اللهیاری اظهار داشت: عملیات اجرایی مرمت کاخ چهلستون از امروز کلید خورده است و داربست‌ها دور این بنای تاریخی را حصار کشیدند.

وی با اشاره به وحود 22 هزار اثر تاریخی در سطح استان اصفهان اظهار داشت: تاکنون یک هزار و 800 اثر تاریخی استان اصفهان به ثبت ملی رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با ارایه گزارشی از پروژه‌های سال 90 تاکنون میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: 55 پروژه مختلف از سال 90 در دست اجرا بوده که به دلیل بازدارندگی‌های اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان بلاتکلیف مانده است.

 

1717

 

برچسب‌ها:

نظر شما