شناسهٔ خبر: 28567726 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محاکمه همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی

محاکمه سارا نتانیاهو، همسر نخست وزیر اسرائیل، به اتهام خرج کردن بیش از 80 هزار یورو از جیب مالیات دهندگان امروز آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اولین جلسه محاکمه همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با پرونده فساد مالی صبح روز یکشنبه آغاز می شود.محاکمه همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی
محاکمه سارا نتانیاهو، همسر نخست وزیر اسرائیل، به اتهام خرج کردن بیش از 80 هزار یورو از جیب مالیات دهندگان، جهت خرید غذا از رستورانها، به رغم وجود آشپز در محل اقامت رسمی نخست وزیر از روز یکشنبه آغاز می شود.
به نظر می رسد این پرونده تاثیر سیاسی فوری بر سرنوشت بنیامین نتانیاهو نداشته است که درگیر این پرونده نیست .اما این ماجرا بر موارد مختلف اتهامات فساد مالی او افزوده می شود، اتهاماتی که دوره طولانی نخست وزیری او را تهدید می کنند.
به گفته وزارت دادگستری ،سارا نتانیاهو که به زودی 60 ساله می شود به علت «تقلب» و «سوء استفاده از اعتماد» محاکمه می شود. براساس این پرونده او از سپتامبر سال 2010 تا مارس 2013 برای خود، اعضای خانواده و میهمانانش صدها غذا از رستورانهای مختلف با هزینه کلی 350 هزار شکلی( معادل 83 هزار یورو) سفارش داده است.
دستگاه قضایی او را به دروغگویی متهم کرده چون گفته است به علت غیبت آشپز محل اقامت نخست وزیری تنها در یک ماه دهها بار به رستورانهای مختلف شهر قدس غذا سفارش داده است .
در همین ارتباط برای عزرا سایدوف مدیر کل سابق دفتر نخست وزیری هم پرونده ای تشکیل شده است.
اولین جلسه محاکمه همسر نخست وزیر اسرائیل صبح يکشنبه در قدس آغاز می شود و احتمالا ماهها طول خواهد کشید.

نظر شما