شناسهٔ خبر: 28538752 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

پلیس عربستان تجمع اعتراضی کارگران شرکت «آرامکو» را به گلوله بست

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: پلیس عربستان در اقدامی خشونت آمیز به تجمع اعتراضی کارگران شرکت نفت آرامکوی عربستان که به علت عدم پرداخت دستمزدشان اعتصاب کرده بودند، یورش برد و آنها را به گلوله بست و متفرق کرد.
به گفته منابع خبری، صدها نفر از کارگران و کارمندان شرکتی نفتی «آرامکو» در شهر «الظهران» عربستان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود دست به اعتراض زدند.به گزارش شبکه «الجزیره»، کارمندان و کارگران شرکت مذکور در اعتراض به تأخیر بیش از شش ماهه در پرداخت حقوق خود تظاهرات کرده بودند که پلیس عربستان در اقدامی وحشیانه به سوی آنها تیراندازی کرد و به تجمع این کارگران یورش برد.
همزمان با این ناآرامی، منابع رسانه ای از وقوع انفجاری شدید و آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی «ینبع» عربستان مشرف بر ساحل دریای سرخ خبر دادند.به گفته این منابع، آتش‌سوزی گسترده‌ای در شهر سعودی «ینبع» و در حومه پالایشگاه نفتی متعلق به شرکت «آرامکو» روی داد که به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن ۱۱ تن دیگر منجر شد.
در تحولی دیگر، ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سفرهای خود به ایالت های مختلف کشورش همچنان به ایراد سخنان تحقیر آمیز علیه پادشاه سعودی ادامه می دهد. وی در تازه ترین این اظهارات، در یک محفل خصوصی در واشنگتن گفت: در پاسخ به درخواست پادشاه سعودی برای حمایت نظامی آمریکا از عربستان، چهارمیلیارد دلار پول از «ریاض» طلب کرده است. در تحولی دیگر، وزارت خارجه ترکیه در واکنش به ناپدید شدن «جمال خاشقچی»، فعال رسانه‌ای و مخالف رژیم سعودی در «استانبول»، سفیر عربستان را احضار کرد و در این باره توضیح خواست.«استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد نیز ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر این فعال سیاسی سعودی پیدا شود. در همین حال، سازمان دیدبان حقوق بشر با اشاره به ناپدید شدن این روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول ، از «ریاض» خواست در این خصوص ادله خود را ارائه دهد. این سازمان همچنین اعلام کرد: چنانچه عربستان دست به بازداشت و ربودن «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار معارض سعودی زده باشد، این مسأله یک اقدام بی سابقه از سوی «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان علیه منتقدین به شمار می آید و عواقب و بحران سختی برای وی در پی خواهد داشت. کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اما در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر ربوده شدن این فعال رسانه‌ای معارض اعلام کرد: او پس از ترک ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول، ناپدید شده است و خبرها درباره ربوده شدن وی توسط «ریاض» را رد کرد. در چنین شرایطی، «مجتهد»، فعال توئیتری و افشاگر معروف عربستانی این بار نیز اطلاعات جدیدی درباره ربوده شدن این فعال معارض سعودی در ترکیه منتشر و تأکید کرد: وی توسط نیروهای اطلاعاتی سعودی در استانبول ربوده شده است و اکنون در عربستان حضور دارد.

نظر شما