شناسهٔ خبر: 28503660 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انگلیس ترسی از خروج از اتحادیه اروپا ندارد

نخست وزير انگليس: هیچ فردی به اندازه من خواستار حصول توافق درست در مورد خروج از برگزيت نیست.

صاحب‌خبر -
انگلیس ترسی از خروج از اتحادیه اروپا بدون حصول توافق ندارد به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از لندن ؛  نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه کار این کشور در نشست سالانه اعضای این حزب با حمله به رقبا و مخالفانش وعده داد به تعهداتش در طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا عمل کند و آینده انگلیس را پس از خروج بهتر از امروز دانست.
ترزا می که حرکت رقص کنانش به سوی جایگاه سخنرانی در نشست سالانه این حزب مورد توجه رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفت در این سخنرانی ضمن تاختن به افراد هم حزبی اش که او آنان را اختلاف افکن توصیف کرد، گفت : تلاش خواهد کرد اعضای حزب را متحد کند.
ناظران بوریس جانسون وزیر خارجه پیشین و دیوید دیویس وزیر برگزیت را که پس از ارائه طرح ترزا می درباره چگونگی خروج از اتحادیه اروپا موسوم به " چکرز " استعفا داده اند هدف اصلی ترزا می دانستند.
او ضمن انتقاد شدید از افراد و گروههایی که در پی برگزاری همه پرسی دوم درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپایند گفت : مردم در همه پرسی که برگزار شد به صراحت نظر خود را اعلام کردند و اکنون بر ماست که ان را اجرایی کنیم .
( طرح ترزا می برای چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و خروج از بن بست مذاکرات که به علت اعلام آن در کاخ تابستانی نخست وزیر در چکرز انگلیس طرح چکرز نام گرفت.) 
در این سخنرانی فقط افراد مستعفی کابینه و مخالفان هم حزبی ترزا می نبودند که هدف حملات کنایه امیز او قرار گرفتند.
نخست وزیر انگلیس به جرمی کوربین رهبر حزب کارگر و اصلی ترین رقیبش نیز حمله کرد و گفت : آنچه امروز در حزب کارگر شاهدیم فاجعه است که رهبران این حزب در رسانه های دولتی ایرانی حاضر می شوند و رسانه های ازاد کشورمان را به باد انتقاد می گیرند.
اوبه طور غیر مستقیم صادق خان شهردار لندن را هم از حملات کنایه آمیز خود بی نصیب نگذاشت.
برخی موسسات نظر سنجی میزان محبوبیت حزب محافظه کار را پائین ترین میزان در سالهای اخیر توصیف می کنند و معتقدند اگر هم اکنون انتخابات برگزار شود حزب کارگر پیروز این انتخابات خواهد شد .
حزب کارگر پر جمعیت ترین حزب انگلیس است و بر اساس نظر سنجی های منتشر شده در انگلیس حزب محافظه کار جایگاه نخست خود را از نظر میزان محبوبیت از دست داده است.
ترزا می که پیشتر بر ضرورت نوسازی و توسعه سلاحهای هسته ای این کشور برغم هزینه های هنگفت ان تاکید کرده بود در نشست سالانه اعضای حزب محافظه کار همچنین بر ضرورت حفظ و تقویت توان نظامی و تسلیحاتی این کشور تاکید کرد و گفت : زراد خانه های خود را برای تامین امنیت کشورمان حفظ خواهیم کرد .
وی همچنین کنایه آمیز اقدامات جدایی طلبانه در اسکاتلند را نیز به باد انتقاد گرفت وبر تلاشهایش برای ایستادگی در برابر ان تاکید کرد و گفت : اجازه نخواهیم داد کشورمان تقسیم شود .
نخست وزیر انگلیس اعلام کرد این کشور ترسی از خروج از اتحادیه اروپا بدون حصول توافق ندارد.
ترزا می افزود: هیچ فردی به اندازه من خواستار حصول توافق درست در مورد برگزیت نیست.
نخست وزیر انگلیس در سخنرانی خود در آخرین روز کنفرانس حزب محافظه کار این کشور گفت: آنچه امروز در حزب کارگر شاهد آن هستیم فاجعه ملی است و رهبران این حزب در رسانه های ایرانی حاضر می شوند و به رسانه های آزاد انگلیس حمله می کنند. 
ترزا می افزود: زرادخانه تسلیحاتی خود را به منظور حفظ امنیت کشورمان، نگه خواهیم داشت. به نتیجه همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا احترام می گذاریم و اجازه تقسیم کشورمان را نخواهیم داد.
وی خاطرنشان کرد: برای امضای قراردادهای تجارت آزاد برنامه ریزی کرده ایم که از هزاران فرصت شغلی حمایت خواهد کرد و ایجاد نشدن تغییری در مرزهای ما با ایرلند شمالی را تضمین می کند.
 
انگلیس ترسی از خروج از اتحادیه اروپا ندارد انگلیس ترسی از خروج از اتحادیه اروپا ندارد انگلیس ترسی از خروج از اتحادیه اروپا ندارد انگلیس ترسی از خروج از اتحادیه اروپا ندارد انگلیس ترسی از خروج از اتحادیه اروپا ندارد انگلیس ترسی از خروج از اتحادیه اروپا ندارد انگلیس ترسی از خروج از اتحادیه اروپا ندارد انگلیس ترسی از خروج از اتحادیه اروپا ندارد انگلیس ترسی از خروج از اتحادیه اروپا ندارد انگلیس ترسی از خروج از اتحادیه اروپا ندارد انگلیس ترسی از خروج از اتحادیه اروپا ندارد
 

نظر شما