شناسهٔ خبر: 2846221 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه عصررسانه | لینک خبر

درخواست مولاوردی از سازمان اوقاف

صاحب‌خبر -

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما برنامه مشترکی داشته‌ایم که هنوز به نتیجه نرسیده است و امیدواریم بتوانیم با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه خوابگاه همراهان زن بیماران بیمارستان مسیح دانشوری را احداث کنیم.
شهیندخت مولاوردی در هشتمین نشست معاون رییس جمهور در امور بانوان با مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی که در هتل ارم برگزار شد، با اشاره به وقف اظهار کرد: وقف ریشه در نوع‌دوستی دارد و نوع‌دوستی امری فطری محسوب می‌شود. در فرهنگ اسلامی و شیعی، فرهنگ وقف جایگاه خاصی دارد و این موضوع از ظرفیت بسیار وسیعی برخوردار است که هنوز بسیاری از ابعاد آن شناخته نشده است.
وی با اشاره به ضرورت فرهنگسازی در زمینه وقف گفت: به منظور فرهنگسازی و نهادینه کردن این موضوع نیاز به تلاش رسانه‌ها داریم، علاوه بر آن باید به منظور آموزش وقف به کودکان این موضوع مورد توجه نظام آموزشی نیز قرار گیرد.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به نقش محوری زنان در وقف گفت: زنان نقش محوری در ترویج، تقویت و احیای فرهنگ وقف دارند و آنان معمولا در انجام امور خیر سبقت می‌جویند.
مولاوردی افزود: وقف می‌تواند بسیاری از محرومیت‌ها و نبود توازن‌های اقتصادی، فرهنگی و... را کاهش دهد. امیدواریم با ترویج این فرهنگ بتوانیم از وقف برای دستیابی به توسعه متوازن بهره ببریم و فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کنیم.
 

نظر شما