شناسهٔ خبر: 2844514 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

آيت الله هاشمي با انتقاد از نقدينگي تورم‌زا:

بانک ها بايد در خدمت تقويت اقتصاد کشور باشند

صاحب‌خبر -

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديداي اعضاي سنديکاي صنعت برق به وجود نقدينگي فراوان کشور که باعث تورم شده اشاره کرد و گفت: بانک ها بايد در چرخه درست اقتصادي، بخش خصوصي را که تجربه علمي و آمادگي دارد، در خدمت تقويت اقتصادي و توليد کشور به کار گيرند.

به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت الله اکبر هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از اعضاي سنديکاي صنعت برق، توجه به صنعت برق را به عنوان مادر صنايع در دنياي فراصنعتي امروز جهان مهم دانست و گفت: علاوه بر نقش اين صنعت در تقويت توليدات، تأمين آن و برنامه ريزي براي رفع احتمالات آينده، يکي از مؤلفه هاي ارتقاي ضريب امنيت ملي در کشور است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به شرايط منابع انرژي به ويژه برق براي کارخانه ها و منازل مردم در سال هاي جنگ و نخستين سال هاي دولت سازندگي، گفت: با توجه به زيربناها و ساخت نيروگاه هاي توليد برق، از ساعت ها خاموشي به خودکفايي توليد و صادرات برق و خدمات فني و مهندسي، آن رسيده بوديم.

هاشمي رفسنجاني با يادآوري سرمايه هاي ارزشمند ايران به ويژه منابع طبيعي و نيروهاي متخصص در ايران، گفت: در دنيا سه کشور هستند که کلکسيوني از همه منابع را دارند که ايران جزء اين سه کشور است.

وي با بيان اين نکته که «در حال مطالعه خاطرات سال 71 براي انتشار هستم»، گفت: در آن شرايط، مسايل کشور خيلي روان بود و ايران حرف اول را در اقتصاد و صنعت کشورهاي همسايه مي زد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به برنامه هاي ايران و تقاضاي کشورهاي آفريقايي، آسياي ميانه و منطقه در جهت استفاده از تجربيات و ظرفيت هاي ايران در گاز و برق اشاره کرد و گفت: کشورهاي پيشرفته دنيا هم براي فاينانس طرح هاي مهم ايران با هم مسابقه مي دادند که مي توانستيم خارج از نگاه هاي باندي و منافع حزبي، واردات را نيز در خدمت صادرات بگيريم که شرط آن سياست خارجي پويا بود.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به وجود نقدينگي فراوان کشور که باعث تورم شده، گفت: بانک ها بايد در چرخه اي درست اقتصادي، بخش خصوصي را که هم تجربه علمي و آمادگي دارد، در خدمت تقويت اقتصادي و توليد کشور به کار گيرند.

نظر شما