شناسهٔ خبر: 2843781 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با نهم دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت»

انهدام اهداف توسط تکاوران دریایی در رزمایش «محمد رسول الله(ص)»

جاسک - ایرنا - یکی از فرماندهان حاضر در رزمایش «محمد رسول الله(ص)» گفت: در ششمین روز از برگزاری این رزمایش، تکاوران دریایی در حال اجرای عملیات های محموله شامل پرتاب موشک های دریا پایه نور و نصر، آتش های استحفاظی و انهدام اهداف فرضی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگاربه محل برگزاری رزمایش «محمد رسول الله (ص)»، امیر دریادار «شهرام ایرانی» گفت: امروز(سه شنبه) همزمان با نهم دی، «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت»، یک رزمایش ملی توسط رزمندگان حاضر در محل این رزمایش در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: 9 دی روزی است که مردم ایران اسلامی حماسه ای سیاسی آفریدند که در تاریخ بی نظیر بود و رزمندگان حاضر در این رزمایش نیز با این پیام که این رزمایش ملی، یک مشت محکم به دهان آنانی است که فکرهای برای ضربه زدن به نظام اسلامی دارند، برگزار می شود.

دریادار ایرانی گفت: در ششمین روز از برگزاری این رزمایش بزرگ، نخستین بالگرد مسلح شده توسط نیروی دریایی در رزمایش مشترک نیروهای ارتش حضور یافت،

که این بالگرد که از انواع بالگرد «ای بی 212» محسوب می شود، به راکت انداز و تیر بار مجهز شده است.

وی افزود: این بالگرد در ششمین روز از رزمایش «محمد رسول الله(ص)» در محدوده آب های منطقه عمومی رزمایش مزبور به سمت اهداف از پیش تعیین شده تیراندازی کرد.

دریادار ایرانی گفت: پس از ابلاغ پیام فرمانده معظم کل قوا به رزمندگان حاضر در این رزمایش توسط سردار سرتیپ بسیجی «محمد شیرازی»، تمامی نیروهای عمل کننده در این رزمایش بزرگ برای اجرای ماموریت های محوله از روحیه بالا و مضاعفی برخوردارند.

رزمایش «محمد رسول الله(ص)» از چهارم دی ماه در منطقه ای از شرق تنگه هرمز تا پایین تر از خلیج عدن در فضایی به وسعت دو میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع با حضور نیروی دریایی، نیروی زمینی، نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

این رزمایش 10 دی ماه پایان می یابد.ک/3

668

نظر شما