شناسهٔ خبر: 28426433 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با رأی موافق نمایندگان

ستاد مبارزه با قاچاق کالا سامانه شناسایی و مبارزه با کالا و ارز قاچاق را راه‌اندازی می‌کند

نمایندگان مجلس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را موظف کردند با همکاری وزارتخانه‌های صنعت و اقتصاد و بانک مرکزی و دستگاه‌های ذیربط نسبت به تهیه، اجرا و بهره‌برداری از سامانه شناسایی و مبارزه با کالا و ارز قاچاق اقدام کنند.

صاحب‌خبر -
 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان، در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ماده ۲۰ این لایحه که درباره تهیه سامانه شناسایی و مبارزه با کالا و ارز قاچاق است با ۱۵۹ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۹ نماینده حاضر در نشست موافقت کردند.

در ماده ۲۰ لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آمده است: در ماده (۵) قانون بعد از عبارت «مبادله کالا و ارز» عبارت «از قبیل: سامانه شناسایی و مبارزه با کالا و ارز قاچاق» اضافه و تبصره (۳) آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

تبصره ۳- ستاد موظف است با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران)، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط به تشخیص ستاد از طریق وزارت اطلاعات نسبت به تهیه، اجراء و بهره‌برداری از سامانه موضوع این ماده اقدام نماید. کلیه مراکز مرتبط با تجارت داخلی و خارجی کشور، موظف به ارائه و تبادل اطلاعات از طریق سامانه فوق می‌باشند.

لازم به ذکر است نمایندگان همچنین ماده ۱۹ لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ۱۸۶ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در نشست موافقت کردند که بر اساس این ماده، ماده (۴) قانون و تبصره‌های آن حذف و عنوان «فصل دوم- پیشگیری از قاچاق» به قبل از ماده (۵) قانون منتقل می‌شود.

نظر شما