شناسهٔ خبر: 28403464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس:

قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل شهرداران هم می‌شود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: تاکنون تعریف سازمان بازرسی کل کشور این است که قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل همه شهرداران هم می‌شود؛ همان‌گونه که شامل دیگر مستخدمین دولت می‌شود.

صاحب‌خبر -

جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در رابطه با وضعیت شهردار مشهد با تصویب و ابلاغ قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفت: وزیر کشور اعلام کرد که می‌خواهد استفساریه بدهد، این استفساریه باید برسد و در دستورکار مجلس قرار گیرد تا در فرصت قانونی دو ماهه‌ای که دیده شده، اگر استفساریه جواب داد، به‌آن عمل ‌کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس ادامه داد: اما اگر وزیر کشور استفساریه ننویسد و نفرستد، طبق چارچوب قانون، حمل بر این است که شامل حال شهرداران هم می‌شود.

وی افزود: البته یک استدلال هم در مورد شورا و شهرداران وجود دارد، اینکه شورای شهر مانند مجلس تابع یک قانون انتخابات خاصی است، دوره چهار ساله دارد و اعضای شورای شهر همچون نمایندگان کارمند دولت نیستند و استخدامی ندارد که تابع بازنشستگی باشد، مگر اینکه شامل سن قانونی که 75 سال است، شوند و دیگر کسی نتواند انتخاب شود.

کریمی قدوسی یادآور شد: تاکنون تعریف سازمان بازرسی کل کشور این است که این قانون شامل حال همه شهرداران هم می‌شود، همان‌گونه که شامل حال دیگر مستخدمین دولت می‌شود، مگر اینکه استفساریه بیاید و مجلس نظر خود را بدهد، در غیر این صورت، قانون به‌قوت خود باقی است.

وی در رابطه با سازوکار نظارت بر اجرای این قانون نیز گفت: در همان قانون پیش‌بینی شده که باید به‌مجلس گزارش داده شود، ضمن اینکه، سازمان بازرسی هم اعلام کرد بر اجرای این قانون نظارت می‌کند.

انتهای پیام/ع

نظر شما