شناسهٔ خبر: 28401498 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

بطحایی خبر داد؛ دروس امتحان نهایی پایه دوازدهم تصویب شد

وزیر آموزش و پرورش درباره دروس امتحان نهایی نیز گفت: شورای عالی آموزش و پرورش دروس امتحان نهایی را تصویب کرده است که ۱۰ تا ۱۱ درس دروس در پایه دوازدهم امتحان نهایی است البته هنوز به تایید رئیس جمهور نرسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز آغاز تحصیل دانشجومعلمان بود امسال از دو طریق امکان جذب فراهم شد که تعداد ۱۸ هزار نفر برای مقطع کارشناسی بود و با ماده ۲۸ بالغ بر ۳۳ هزار نفر در سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل ‌شدند.

وی در خصوص به‌کارگیری زودتر دانشجومعلمان در آموزش و پرورش، ادامه داد: بر اساس طرحی  در نظر داریم بعد از سال دوم، همزمان با تحصیل آنها، تدریس کنند.

بطحایی درباره کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: در اولین روز سال تحصیلی نیروی انسانی را کنترل کردیم، کمبود بسیار کم است و اکنون با روش‌های مختلف کسری معلم در کلاس نداریم.

وی تصریح کرد: مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش در حال رصد  است و گزارش‌های رسیده حاکیست کمبود معلم نیست و اگر موردی سراغ دارید، اعلام کنید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره تراکم بالای کلاس‌های درس گفت: تراکم بالاست به خصوص در دوره ابتدایی در برخی مواقع تراکم خیلی زیاد است. 

وی درباره به کارگیری معلمان پیشکسوت افزود: معلمان پیشکسوتی که دعوت به کار شدند همه توانمندی‌ها و قابلیت‌ها را برای کلاس درس دارند.

بطحایی با بیان اینکه تا ۶ سال آینده تعداد و دانش‌آموزان رو به افزایش است به بیش از ۱۶ میلیون نفر می‌رسد، اظهار کرد: نرخ جمعیت دانش‌آموزی بعد از ۶ سال به ثبات می‌رسد و از سویی میانگین سنوات خدمت کم شود و چالش نیروی انسانی کاهش می‌یابد بنابراین مشکل نیروی انسانی تا ۶ سال آینده است.

وی درباره دروس امتحان نهایی نیز گفت:  شورای عالی آموزش و پرورش دروس امتحان نهایی را تصویب کرده است که ۱۰ تا ۱۱ درس دروس در پایه  دوازدهم امتحان نهایی است البته هنوز به تایید رئیس جمهور نرسیده است.

نظر شما