شناسهٔ خبر: 28397060 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش فارس/

۱۳۰ مستند با موضوع زندگی شهدای مدافع حرم رونمایی شد

آیین رونمایی از 130 مستند تولیدی مراکز استانی رسانه ملی با محور زندگی شهدای مدافع حرم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از ۱۳۰ مستند تولیدی مراکز استانی رسانه ملی با محور زندگی شهدای مدافع حرم امروز -شنبه ۷ مهرماه- در سالن رضوان سازمان صداوسیما برگزار شد. 

بنا بر این گزارش، در این مراسم دارابی در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و خیرمقدم به خانواده جانبازان و شهدای مدافع حرم، گفت: در این ایام همه ما عزت و غرور ملی را بیشتر از هر زمان دیگری درک می کنیم. 
وی ادامه داد: امروز در آخرین روز دفاع مقدس گرد هم آمدیم تا در مراسم رونمایی از ۱۳۰ مستند بلند و نیمه بلند تلویزیونی شرکت کنیم. ما در معاونت امور استان ها به همراه سایر مجاهدان از کشورهای دیگر در دفاع از اهل بیت (ع) جنگیده و از مرزهای ما دفاع کردند، می خواهیم با ساخت این میتتدها بگوییم ما هم در کنار شما هستیم.
وی ادامه داد: در سفری که به همراه مدیران رسانه ملی به آذربایجان داشتیم، یسنا پورقاسم دختر شهید مدافع حرم در فرودگاه به استقبال ما آمدند. آقای علی عسکری گفتند که ما باید به استقبال اینها برویم و این ادای احترام و تولید مستندها از همانجا شکل گرفت.
دارابی افزود: پدر این شهید نیز از اینکه به دیدن شان رفتیم از ما تشکر کرد و به همراه رییس سازمان صدا و سیما در همه سفرهای استانی به دیدن این عزیزان رفتیم.
معاون امور استان های صدا و سیما بیان داشت: امروز از ۱۳۰ مستند رونمایی شده و از شبکه های استانی پخش خواهد شد. اگر چه تعداد شهدای مدافعان حرم بیشتر از اینها است اما این مستند در حد بضاعت فعلی ما بوده است و امیدواریم بتواتیم در گسترش فرهنگ شهادت تاثیرگذار باشیم.
دارابی خاطر نشان کرد: صدا و سیما تلاش دارد تا در بیش از ۷۰  شبکه رادیو و تلویزیونی، به طور اخص تولید آثار دفاع مقدس و تاثیرگذاری فرهنگ شهادت گام بردارد. امیدوارم فاز دوم مستند شهدای مدافع حرم از امروز در دستور تولید قرار بگیرد.
در بخش بعدی مراسم، دیدار مدیران رسانه ملی با خانواده شهدای مدافع حرم پخش شد.

**سردار کارگر: مسافران راهیان نور را ۶ برابر کرده‌ایم

سردار بهمن کارگر رییس بنیاد آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از این مراسم گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبری اجر مدافعان حرم از شهدای دفاع مقدس بالاتر است. همانطور که امریکایی ها اعلام کردند داعش برای برکناری جمهوری اسلامی آمده بود‌.
وی افزود: آمریکایی‌ها می‌خواستند هم مرز ما شوند و امروزه ما هم مرز آنها شدیم. آنها از نیروهای انقلاب اسلامی که به عنوان مستشار در سوریه حضور دارند، التماس می‌کنند که از مرزهایشان دور باشند. خدا را شکر امروزه جمهوری اسلامی کشوری با اقتدار است و اگر ما رو به جلو نبودیم استکبار جهانی تا این اندازه به ما فشار نمی‌آورد و همه اینها از برکت دفاع مقدس است.
در دیداری که چهارشنبه شب با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان از افرادی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعال هستتد انتقاد کرده و گفتند باید میزان تولیداتمان را در این زمینه به ۱۰۰ برابر افزایش دهیم. ایشان گفتند چرا فعالیت‌هایی که آمریکا و فرانسه در دفاع مقدس کردند را در فیلم و سریال‌ها نشان نمی‌دهید؟
وی با ذکر خاطره‌ای از سفر به نجف آباد اصفهان گفت: زمانی که به نجف آباد اصفهان سفر کرده و به زیارت مزار شهید حججی رفته بودیم، دیدیم کاروان‌هایی از استان‌های دیگر برای زیارت شهید حججی آمدند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری شهید حججی معجزه انقلاب ما بود.
سردار کارگر گفت: در شرایط موجود مطمئنا اتفاقی برای کشورمان نمی‌افتد و دشمن می‌داند که اگر اتفاقی هم صورت بگیرد جوانان ما ایستادگی می‌کنند. صدا و سیما می‌داند که با همکاری‌ای که در پوشش اردوی راهیان نور داشت،  تعداد مسافران راهیان نور را از ۱ میلیون به ۶ میلیون رساندیم.
وی در پایان ضمن بیان فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: اگر کسی گوش شنوا داشته باشد می‌تواند پیام شهدا را همین امروز دریافت کند، پیام شهدا نه حزن داشت نه خوف.

**اگر امروز کشوری آرام و با امنیت داریم به خاطر دلاوری‌های شهداست

حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این مراسم گفت: در بین مردم برخی کلمات از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. برای مثال دکتر، مهندس، نبی و امام و ... کلماتی است که بین مردم از احترام خاصی برخوردار است و این ویژگی خاص از لفظ نیامده و از متن آمده است.

وی ادامه داد: کلمه شهید نیز از صدر اسلام تا کنون در جامعه ما ویژگی خاصی دارد و از لفظ کسب معنا نکرده بلکه ۱۰۰ در از متن معنی گرفته است. شهدا بین ما احترام خاصی دارند و آنهایی که با مفاهیم اسلامی آشنا باشند چنین معنی‌هایی را می‌دانند.
وی در ادامه بیان داشت: آنهایی که به خاطر دین و کشورشان مهاجرت کردند درجه بالایی دارند و سعادتمند و رستگارند. در قرآن آیات متعددی است که می‌فرماید شهدا زنده‌اند.
وی افزود: قبل انقلاب ۲۳۰۰ شهید و بعد انقلاب ۱۸۰ هزار شهید داشتیم که شامل شهدای مدافع حرم، شهدای منا، و امروز بیش از ۲۳۰ هزار شهید داده‌ایم و این انقلاب برای ما هزینه‌های زیادی داشت.
شهیدی  در ادامه بیان داشت: نسل جدید ما آشنا به جنگ نیست و ما باید اینها را منعکس کنیم و از عزیزانمان در صدا و سیما می خواهم تا با همکاری ارگان‌های مسئول در این مسیر قدم بردارند.
وی با یادآوری خاطره‌ای از مقام معظم رهبری گفت: با ایشان  ملاقاتی داشتم که گفتند خاطرات خانواده شهدا را کتاب و فیلم کنید و به زبان‌های مختلف منتشر کنید.
اگر امروز کشوری آرام و با امنیت داریم به خاطر دلاوری‌های شهداست که این آرامش را به ما دادند.
وی با اشاره به راه‌اندازی طرح سپاس، ادامه داد: طرح سپاس را در سازمان شهید راه‌اندازی کردیم و طی آن به دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران می‌رویم‌.

آثاری که امروز رونمایی خواهند شد شامل ۱۳۰ فیلم مستند در ارتباط با زندگی و شهادت ۱۳۰ نفر از شهدای مدافع حرم از اقصی نقاط کشور هستند که در ۳۳ مرکز استانی تولید شده‌اند.

این گزارش در حال بروز رسانی است...

انتهای پیام/ 

نظر شما