شناسهٔ خبر: 28350111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

۶۵ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌جنوبی افتتاح شد

بیرجند- ۶۵ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌جنوبی به مناسبت هفته دفاع مقدس افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌جنوبی صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح ۶۵ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: هر چند نباید برای خراسان جنوبی از لفظ استان محروم استفاده کنیم ولی برخی از نقاط استان نیازمند نگاه ویژه هستند.

مشیر الحق عابدی اظهار کرد: سپاه از بدنه مردم است و از این جهت نهایت تلاش خود را برای گره‌گشایی از امور توده‌های مردم دارد.

وی با اشاره به نقش گردشگری در رونق اقتصاد بیان کرد: حدود ۶ میلیارد تومان در راستای ترویج صنعت بوم گردی توسط میراث فرهنگی به مناطق روستایی اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: بنا بر اعلام سازمان برنامه و بودجه شهرستان‌های قاین و بیرجند مشمول مناطق محروم نمی‌شود اما سایر مناطق شامل مناطق محرومیت می‌شوند.

۵.۵ میلیارد تومان برای پروژه های محرومیت زدایی

 مهدی هنری رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: پروژه هایی که امروز افتتاح می شوند عام المنفعه بوده و با مشارکت دستگاه های اجرایی، خیرین و مردم به نتیجه رسیده است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: اعتبار کل این پروژه ها ۳۸ میلیارد ریال است که از این میزان ۱۹ میلیارد ریال سهم قرارگاه محرومیت زدایی است.

هنری ادامه داد: از این ۶۵ پروژه تعداد ۳۵ پروژه به مبلغ ۲۲ میلیون ریال از محل اعتبارات قرارگاه پیشرفت و آبادی، ۲۵ پروژه به مبلغ ۱۰ میلیون ریال از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و پنج پروژه  به مبلغ ۶ میلیون ریال  از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی و سازمان بسیج مستضعیفین  به بهره برداری می رسد.

وی افزود: ۳۴ پروژه احیاء و مرمت قنات، ۹ پروژه احداث استخر ذخیره آب، ۶ پروژه احداث خانه عالم، ۶ پروژه احداث و تکمیل مسجد، یک پروژه احداث زمین ورزشی روباز، دو پروژه تکمیل مدرسه، یک پروژه بهسازی گلزار شهدا و ۶ پروژه نیز احداث سرویس بهداشت عمومی است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه گفت: در ابتدای سال گذشته قرارداد ۸۱ پروژه را به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان داشتیم و تاکنون ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات تامین شده و امروز بخشی از پروژه‌ها افتتاح خواهند شد.

هنری یادآور شد: همچنین بیش از یک سال است که قرارگاه پیشرفت و آبادانی در مناطق آسیب پذیر حاشیه شهر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را اجرا می‌کند و در این خصوص حدود چهار میلیارد تومان انعقاد تفاهم نامه داشته‌ایم که تاکنون ۵۸۰ میلیون تومان تامین شده و پروژه‌ها در حال اجرا است.

نظر شما