شناسهٔ خبر: 28330929 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ائتلاف سائرون عراق خواستار شد

نامزدهای ریاست‌جمهوری عراق درباره همه‌پرسی جدایی کردستان اعلام موضع کنند

یک نماینده عضو ائتلاف سائرون عراق از کاندیدهای ریاست‌جمهوری که از میان کردها هستند؛ خواست تا موضع خود را در قبال همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان از عراق اعلام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انتخاب رئیس‌جمهور عراق به گفته‌ رئیس‌ پارلمان این کشور سرانجام در تاریخ دوم اکتبر (10 مهر) برگزار می‌شود. رئیس‌جمهوری که طبق سنت سیاسی عراق باید از میان کردها انتخاب شود.

به نوشته السومیه نیوز، در این خصوص «جواد الموسوی» از نمایندگان عضو ائتلاف «سائرون نحو الاصلاح» به رهبری مقتدی صدر، گفته است که «نامزدهای ریاست‌جمهوری باید زندگی شخصی خود و همچنین موضعش در قبال همه‌پرسی جدایی کردستان را به مردم بگوید».

او تأکید کرد که این شرط باید از نوافق‌های میان احزاب دور نگه داشته شود.

امروز (25 سپتامبر) سالروز برگزاری انتخابات همه‌‌پرسی جدایی منطقه کردستان از عراق است؛ طرحی که علی‌رغم مخالفت تمامی کشورهای جهان برگزار شد و نهایتا راه به جایی نبرد.

روز گذشته (دوشنبه) نیز «زیاد الجنایی» از نمایندگان عضو ائتلاف «الوطنیه» از مسعود بارزانی خواسته بود قبل از اینکه برای ریاست‌جمهوری عراق نامزدی معرفی کند؛ از برگزاری همه‌پرسی سال گذشته، عذرخواهی کند.

حزب دموکرات کردستان عراق روز یکشنبه گذشته در حالی که آخرین مهلت معرفی نامزدها به پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهور عراق بود؛ «فؤاد حسین» را به عنوان نامزد این حزب برای تصدی پست ریاست‌جمهوری به پارلمان عراق معرفی کرد.

پیش از آن حزب اتحاد میهنی کردستان «برهم صالح» را برای پست ریاست‌جمهوری به پارلمان معرفی کرده بود و اینگونه احزاب کردستان عراق نتوانستند نامزد واحدی را به پارلمان معرفی کنند. 

انتهای پیام/ص

نظر شما