شناسهٔ خبر: 28279228 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

حمله تروریستی در اهواز ناجوانمردانه ترین حرکت سیاسی بود

یاسوج - ایرنا- استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: حمله تروریستی و اقدام کور عده ای مزدور در مراسم رژه 31 شهریور امسال در اهواز که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنان شد ناجوانمردانه ترین حرکت سیاسی و بیانگر عمق زبونی و ناتوانی دشمنان نظام اسلامی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمله تروریستی روز شنبه گذشته به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز منجر به شهادت 25 تن و زخمی شدن 60 نفر شد.
علی محمد احمدی روز یکشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید 153 هزار دانش آموز کهگیلویه وبویراحمدی اظهار داشت: این حرکت کور تروریستی بار دیگر ادعاهای دروغین مدعیان حقوق بشر در راس آنها استکبار جهانی و ایادی و نوکران منطقه ای اش را برای همه آزادی خواهان جهان به اثبات رساند.
وی بیان کرد: برخی از کشورهای مرتجع عرب و دست نشانده های استکبار و رژیم غاصب صهیونیسم به عنوان بزرگترین تروریسم دولتی جهان پشت این حرکت کور تروریستی بودند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: حامیان تروریسم بدانند که با انجام چنین روش هایی نمی توانند بر تاثیرگذاری و عزت روز افزون ایران اسلامی در منطقه و جهان خدشه ای وارد کنند.
احمدی با اشاره به ادعاهای واهی برخی از ایادی و دولت های دست نشانده آمریکا در منطقه، مبنی بر دخالت ایران در امور برخی کشورها، گفت: صندوق های رای بهترین قضاوت کننده در انتخاب مسیر سیاسی این ملت ها ودولت ها خواهد بود.
احمدی برنامه موشکی و هسته ای جمهوری اسلامی را در راستای گفتمان بازدارندگی و افزایش قدرت دفاعی کشورمان در برابر هر تهدیدی دانست و گفت: مسیر پیشرفت ، عزت، استقلال، پایمردی و کارآمدی این نظام الهی در عرصه بین المللی با هوشیاری و مقاومت این ملت شجاع و دلیر بالنده تر و پرنشاط تر از گذشته ادامه خواهد یافت.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد به برخی ادعاهای واهی و توهم زای رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر زانو درآوردن ملت بزرگ ایران از طریق افزایش فشار تحریم ها و یا حرکت های کور تروریستی گفت: تاریخ گواهی خواهد داد که سرنوشت این آدم دیوانه و مست چیزی کمتر از سرنوشت صدام نخواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حماسه اقتدار و شکوه دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس تنها یک جنگ با تاکتیک های نظامی و لجستیکی و مقابله نظامی با دشمن نبود بلکه تبلور عینی فرهنگ استقامت، آزادگی، ایثار و شهادت بود.
احمدی همچنین با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: مسیر توسعه و تعالی هر منطقه و کشوری از آموزش و پرورش آن می گذرد.
احمدی با بیان اینکه فرآیند آموزشی در کشور نیازمند بازنگری جدی است، گفت: امروزه یکی از آفت های اساسی در این عرصه تمایل بیش از حد دانش آموزان و حتی خانواده های آنان به سمت مدرک گرایی است.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم دولت های یازدهم و دوازدهم و همچنین شخص رئیس جمهوری جایگزین کردن مهارت آموزی به جای مدرک گریی صرف در عرصه آموزشی کشور است، گفت: این مهم در سئوال مهر امسال از سوی رئیس جمهور نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
وی بر توسعه و عدالت آموزشی در مناطق مختلف استان تاکید کرد و گفت: احداث مدارس جدید باید بر حسب نیازها و اولویت ها باشد.
153 هزار و 670 دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی امروز همزمان با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت روانه کلاس‌های درس شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تعداد دانش آموز در سه هزار و 15 آموزشگاه با هشت هزار و 602 کلاس درس سال تحصیلی جدید خود را آغاز کردند.
هادی زارع پور اظهار داشت: 48 درصد از این دانش آموزان دختر و 52 درصد نیز پسر هستند.
وی تصریح کرد: تعداد کل دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته در کهگیلویه و بویراحمد نیز 152 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف بودند.
3016/1662

نظر شما