شناسهٔ خبر: 28253349 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

«سکه ثامن» مجوز داشت اما نه برای کسب و کار اینترنتی

سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: مجوز اتحادیه های سنتی برای کسب و کار اینترنتی اعتبار ندارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
امیری با حضور در گفتگوی 18:30 با بیان اینکه نشان کسب و کار در فضای مجازی نمی تواند تضمین کننده صحت و سلامت کسب و کار در فضای مجازی باشد، گفت: مالباختگان خریداران آنلاین سکه و طلا به نشان اعتماد، اعتماد کردند؛ این نشان برای احراز هویت است.
 
او افزود: «کسب و کار اینترنتی سکه ثامن» در تیر ماه 96 نماد اعتماد دریافت کرده است که متناسب با مجوز اتحادیه صنف طلافروشان در سال 95 بوده است.
 
سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره به اینکه مجوز طلا فروشی سکه ثامن تا سال 1400 اعتبار دارد، افزود: بر اساس مجوز طلا فروشی و برخی تحقیقات معاونت تسهیل در سال 96 به این شرکت مجوز کسب و کار اینترنتی داده شده است.
 
ماجرای ورشکستگی شرکت موسوم به «سکه ثامن» 
 امیری به مصوبه شورای پول و اعتبار در سال 93 و ممنوع بودن فروش سکه اینترنتی اشاره کرد و گفت: شرکت «سکه ثامن» نماد الکترونیکی اخذ شده را برای فروش اینترنتی سکه اخذ نکرده است بلکه مجوز فروش طلای آب شده و جواهرآلات و مصنوعات طلا را گرفته است.
 
او گفت: ما در سال 96 متوجه شدیم این موسسه اقدام به فروش اینترنتی سکه کرده است، در سال 97 به این موسسه به دلیل رسیدگی نکردن به شکایات مکرر اخطار داده شد و معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیک مطلع شده است.
 
امیری به اصلاح مجوز شرکت سکه ثامن پس از سه اخطار اشاره کرد و گفت: بعد از اخطار های داده شده به این شرکت در سال 97 شرکت «سکه ثامن» فروش سکه طلا را حذف و فقط اقدام به فروش طلای آب شده کرده است.
 
امیری به سه روش جاری در تجارت اشاره کرد و گفت: مشتری ها به امید دریافت آتی اقدام به خرید اینترنتی کردند اما این شرکت تحویل طلا را به تعویق انداخت.
 
سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیک افزود: نشان «نماد کسب کار در فضای مجازی» یک نشان کامل برای اعتماد به موسسه نیست و «سکه ثامن» هیچگونه مجوز کسب و کار در فضای مجوزی نداشته است. 
 
او به تعلیق شدن «نماد اعتماد» پس از توجه نکردن به اخطار ها و شکایت ها اشاره کرد و گفت: از تاریخ 25 شهریور یعنی 5 روز پیش مجوز کسب طلا فروشی وی تعلیق شده بود.
 
سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیک افزود: ما به مشارکت فعالیت بانک ها در مورد افزایش نابهنگام حساب های بانکی برخی شرکت ها برای مقابله با فعالیت های پولشویی نیاز داریم و از دغدغه های ماست.
 
او از استعلام پلیس فتای مرکز گفت و افزود: وقتی شکایت ها از یک تعدادی بیشتر می شود دادستانی ورود می کند.
 
  ماجرای ورشکستگی شرکت موسوم به «سکه ثامن»
رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ارتباط تلفنی گفت: موسسه سکه ثامن هیچگونه مجوزی از اتحادیه تهران نداشته است، مجوز وی از شهرستان  «بناب» صادر شده است.
 
آیت محمد ولی گفت: این موسسه 6 ماه است که در تهران فعالیت می کند و در شهریور پس از دو اخطار گذشته اخطار سوم، به پلمپ واحد صنفی منجر شد.
 
ماجرای ورشکستگی شرکت موسوم به «سکه ثامن»
 
سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی در ارتباط تلفنی نیز گفت: این شرکت مجوزی برای کسب و کار مجازی نداشته است، علاوه بر این موسسه ملزم به گرفتن مجوز کسب و کار کشوری بوده است، مجوز این شرکت خاص شهرستان بناب بوده است.
 
 الفت نسب افزود: این شرکت در زمان راه اندازی اتحادیه در دی سال 95 درخواست مجوز کرده است.

او گفت: 8 ماه است که اتحادیه راه اندازی شده است، اگر این مشکل به اتحادیه اطلاع رسانی می شد ما هم با فیلترینگ کردن آن می توانسیم کمک کنیم.
 

نظر شما