شناسهٔ خبر: 28248876 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زنگ مدارس برای غنچه ها و شکوفه ها به صدا در آمد

تهران-ایرنا - زنگ آغاز سال تحصیلی جدید برای یک میلیون و 436 هزار دانش آموز کلاس اولی (شکوفه ها) و حدود یک میلیون نوآموز پیش دبستانی( غنچه ها ) امروز 31 شهریور در مدارس سراسر کشور به صدا در آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، مراسم استقبال از شکوفه ها و غنچه ها به صورت نمادین همزمان با مدارس سراسر کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون آموزش ابتدایی وزارتخانه و دیگر مسئولان امروز در دبستان پسرانه شهید امیری کیا واقع در منطقه 12 تهران نواخته شد.
امسال به رسم هر ساله غنچه ها و شکوفه ها یک روز زودتر در مدرسه حاضر می شوند تا با فضای کلاس درس و معلم خود آشنا شوند.
امسال به دلیل همزمانی آغاز سال تحصیلی و ایام سوگواری سالار شهیدان جشن شکوفه ها و غنچه ها برگزار نمی شود اما شوق بچه ها، دلهره و شادی آنها دیدنی است اشک ها و لبخندهایی که برای همه عمر خاطراتش باقی خواهد ماند.
امروز درهای بوستان دانایی یک روز قبل از شروع سال تحصیلی برای نوآموزان و کلاس اولی ها گشوده شد تا در کنار همسالان خود روز متفاوتی را آغاز کنند و از فردا به طور رسمی وارد عرصه تلاش برای آموختن علم و دانش شوند.
اما زنگ مدارس برای دانش آموزان دیگر مقاطع تحصیلی نیز که حدود 14 میلیون و 500 هزار نفر هستند، فردا اول مهرماه نواخته می شود.
بنا بر اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش تمامی شرایط برای استقبال از دانش آموزان و نوآموزان فراهم شده و معلمان به موقع در کلاس های درس حاضر می شوند و کتاب های درسی نیز اول مهر در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.
علمی **1883 **2017

نظر شما