شناسهٔ خبر: 28242413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با قدم‌های کوچکشان پا به خانه دوم خود گذاشتند+فیلم

نمایندگی هرمزگان

هم‌زمان با سراسر کشور جشن شکوفه‌ها در مدارس استان هرمزگان برگزار شد و 40 هزار و 645 کلاس اولی سال جدید تحصیلی را آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا، ‌غنچه‌ها (نوآموزان پیش‌دبستانی) و شکوفه‌ها (دانش آموزان کلاس اول ابتدایی) امروز، با حضور در مدارس سراسر کشور، اولین روز ورود به مدرسه را جشن گرفتند.

با قدم‌های کوچکشان و بدرقه پدر و مادر وارد خانه دوم خود شدند تا به تحصیل علم بپردازند و سبب شکوفایی جامعه‌ای شوند که چشم به آینده آن‌ها دوخته است.

صبح امروز دختران و پسران کلاس اولی دست در دست پدر و مادرهایشان راهی دبستان شدند و پس از بدرقه خانواده مورد استقبال مسئولان مدرسه قرار گرفتند و سال تحصیلی جدید خود را با رد شدن از زیر قرآن و دود اسپند و خنده‌های شاد کودکانه آغاز کردند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان در حاشیه آیین غنچه‌ها (نوآموزان پیش‌دبستانی) و شکوفه‌ها (دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از مجموع 214 هزار و 957 دانش‌آموز دوره ابتدایی، 40 هزار و 645 نوآموز پیش‌دبستانی و دانش‌آموز کلاس اولی هستند که امروز سی و یکم شهریور، با برگزاری آیین غنچه‌ها و شکوفه‌ها، سال جدید تحصیلی را در استان هرمزگان آغاز کردند.

دانش هاشمی پور افزود: دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در سال جدید تحصیلی را  19 هزار و 548 نفر دختر و 21 هزار و 97 نفر پسر تشکیل می‌دهند که با 7 هزار و 332 آموزگار در مدارس ابتدایی استان مشغول تحصیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار تاکنون، سال جدید تحصیلی در هرمزگان با 357 هزار و 328 نفر دانش‌آموز شامل 173 هزار و  ۷۰۵ نفر دختر و 183 هزار و ۶۲۲ نفر پسر در 14 هزار و 107 کلاس درس با 13 هزار و 739 معلم و مربی آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: برابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیچ کلاس درسی در اول مهر بدون معلم نخواهد بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان با اشاره به اینکه روند ثبت‌نام دانش‌آموزان که به دلایلی هنوز در سامانه موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، همچنان ادامه دارد، گفت: در مقطع متوسطه اول امسال 78 هزار و هفت نفر و در متوسطه دوم نظری 36 هزار و  365 نفر دانش‌آموز داریم.

هاشمی پور ادامه داد: در دوره کار دانش ۱۹ هزار و 96 نفر و در فنی و حرفه‌ای نیز 8 هزار و ۹۰۳ نفر دانش‌آموز در سال جدید تحصیلی به تحصیل مشغول خواهند شد.

وی اضافه کرد: آموزش‌وپرورش هرمزگان با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها به استقبال ماه مهر و فصل بازگشایی مدارس آمده است و دانش‌آموزان در سراسر استان سال جدید تحصیلی را بدون دغدغه و در فضایی سرشار از شورونشاط آغاز خواهند کرد.

این مقام مسئول با اشاره به تأکید سند تحول بنیادین مبنی بر تحول و نوگرایی و ضرورت توجه به نشاط و شادابی دانش‌آموزان، عنوان کرد: خوشبختانه با رویکرد تحول‌گرای آموزش‌وپرورش کشور در دولت تدبیر و امید، توجه ویژه‌ای به فراهم نمودن فضای آموزشی جذاب برای دانش‌آموزان شده است و اهتمام لازم را برای تربیت نسلی بانشاط، خلاق و مطالبه گر داریم.

تهیه و تنظیم از لیدا رضایی، خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج‌فارس

‌انتهای پیام

نظر شما