شناسهٔ خبر: 28236724 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

فضای بازی بچه ها در مدارس محدود است

تهران-ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از موانع ما در مدارس این است که بچه ها فضای کافی برای بازی ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، سیدمحمد بطحایی روز شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی غنچه ها (نوآموزان پیش دبستانی) و شکوفه های امید (کلاس اولی ها) که در دبستان پسرانه شهید امیری کیا برگزار شد، افزود: فضایی که بیش از 500 دانش آموز باید در زنگ تفریح بازی کنند، بسیار محدود و مشکل است که امید است موانع برداشته شود و مدارسی داشته باشیم که دانش آموزان احساس شادی و نشاط بیشتری بکنند .
وی ادامه داد : آغاز سال تحصیلی بهاری است که در پاییز شاهد هستیم، به ویژه با توجه به تقارن آن با ایام محرم و هفته دفاع مقدس، پیام عشق به میهن و آینده کشور را به همراه دارد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: توسعه پیش دبستانی در سال های اخیر باعث شده بچه ها در پایه اول ابتدایی، مدرسه را تحمل کرده و خود را با آن تطبیق بدهند.
بطحایی اضافه کرد: پیش از این بسیاری از بچه های کلاس اولی بی تابی و گریه می کردند شاید آرامشی که اکنون در بچه ها وجود دارد بخش عمده آن به دلیل توسعه پیش دبستانی است.
وی کار در دوره ابتدایی را پیچیده تر از دیگر دوره های تحصیلی دانست و گفت : معلمان خود را آماده کرده اند که سال تحصیلی باشکوهی را شروع کنند و همه دست اندرکاران نظام آموزشی به دنبال آن هستند که شما دانش آموزان در کنار همسالان خود، با هم زندگی کردن را بیاموزید و از زندگی لذت ببرید.
وی خطاب به کلاس اولی ها اظهار داشت : فردا باید تمرین کنید تا زودتر از خواب بیدار شده و سحرخیزتر و با نشاط تر در مدرسه حاضر شوید.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم گفت: ثروت هر کشوری انسان های آن هستند و کارخانه تولید ثروت خانواده و مدرسه است.
عباسعلی باقری اظهار داشت: امروز شاکریم که با همت آموزش و پرورش شاهد هستیم که مدارس ابتدایی از نمره و نفر اول و دوم نجات پیدا کرده و لذت یادگیری را می چشند.
وی تصریح کرد: در مدارس ابتدایی به ویژه در تهران دستورالعملی به تمامی مدارس ارسال شده مبنی بر اینکه رتبه بندی، برگزاری آزمون و کتاب کمک درسی نباید باشد بلکه جای آن باید آمادگی برای زندگی باشد.
در این مراسم سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش از خانواده شهید مدافع حرم میثم مدواری تجلیل کرد.
زنگ آغاز سال تحصیلی جدید امروز 31 شهریور برای یک میلیون و 436 هزار دانش آموز کلاس اولی (شکوفه ها) و حدود یک میلیون نوآموز پیش دبستانی( غنچه ها ) در مدارس سراسر کشور به صدا در آمد.
علمی **1883 **2017

نظر شما